The purpose of this study is to examine the perceptions of students receiving occupational health and safety (OHS) training within the framework of the concepts of digital public and public space. This study aims to determine the competencies, perceptions, and differences of students who have received OHS training in a digital public space and public space environment at university and who wish to work in public institutions. In this research, the descriptive survey model, one of the quantitative research methods, was used. The universe of the research was selected from vocational schools that train qualified intermediate personnel at universities. The sample of the research was selected using the simple sampling method from among students at Malatya Turgut Özal University (133) and İnönü University Vocational School (210). The data obtained from the survey were analyzed using the independent samples t-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) test. The results of the study show that students' “Occupational Health and Safety Perceptions” are statistically significant (p<0.5) according to the t-test results of the digital public space and public space variables, and that the arithmetic means of the “Occupational Health and Safety Perception Levels” of students in the digital public space (X̅: 3.54) were higher than those of the public space variable (X̅: 3.36). Furthermore, the research findings show that those who participated in OHS training in a digital public space environment had higher OHS perceptions and that the reflection of this on public institutions was positive.
Digital Public Sphere public sphere occupational health occupational health and safety
Çalışmanın amacı, dijital kamusal ve kamusal alan kavramı ekseninde iş sağlığı ve güvenliği (İSG) eğitimi alan öğrencilerin algılarını incelemektir. Bu çalışma ile üniversitede verilen İSG eğitimini dijital kamusal alan ve kamusal alan ortamında almış ve kamu kurumlarında yer almak isteyen öğrencilerin; yeterliliklerini, algısını ve farklılıklarını belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, üniversitelerde nitelikli ara elemanı yetiştiren meslek yüksekokulları seçilmiştir. Araştırmanın örneklemi ise Malatya Turgut Özal Üniversitesi (133) ile İnönü Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu (MYO) öğrencileri (210) arasından basit örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Anket sonucunda elde edilen veriler; bağımsız örneklem t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin “İş Sağlığı ve Güvenlik Algılarının” dijital kamusal alan ve kamusal alan değişkenlerinin t- testi sonucuna göre istatistiksel açıdan anlamlı olduğu (p<0,5) ve dijital kamusal alan öğrencilerinin “İş Sağlığı ve Güvenlik Algı Düzeylerinin” aritmetik ortalamaları (X̅: 3,54) kamusal alan değişkenine göre (X̅: 3,36) daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca araştırma bulgularından, İSG eğitimine dijital kamusal alan ortamında katılanların İSG algılarının daha yüksek olduğu ve kamu kurumlarına yansımasının ise olumlu yönde olduğu görülmektedir.
Dijital Kamusal Alan İş Sağlığı İş Sağlığı ve Güvenliği kamusal alan
Araştırma için İnönü Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu’ndan 08.07.2024 tarihli 14 numaralı oturum ve 6 numaralı karar sayısı ile etik izin alınmıştır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Kamu Yönetimi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 26 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 28 |
Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.