Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin psikolojik iyi oluş durumları ile sanal ortam yalnızlığı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tanımlayıcı tipteki çalışma, Mart-Haziran 2023 tarihleri arasında, Türkiye'nin Kuzey Anadolu ve Doğusundaki iki devlet üniversitesinde gerçekleştirildi. Evreni hemşirelik bölümü öğrencileri oluşturdu. Araştırma örneklemini 472 öğrenci oluşturdu. Verilerin toplanmasında, Kişisel Bilgi Formu, Psikolojik İyi Olma Ölçeği ve Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği kullanıldı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, t-testi, Anova ve Boferroni analizleri kullanıldı. Öğrencilerin psikolojik iyi olma toplam puan ortalaması 30,32±7,02’dir. Sanal ortam yalnızlığı toplam puan ortalaması 49,74±12,23, sanal sosyalleşme toplam puan ortalaması 21,11±5,77, sanal paylaşım toplam puan ortalaması 14,92±7,15 ve sanal yalnızlık toplam puan ortalaması 13,70±4,76 olarak hesaplandı. Öğrencilerin psikolojik iyi oluş durumları ile sanal ortam yalnızlığı arasında istatistiksel olarak anlamlı orta düzeyde negatif yönlü ilişki bulundu (p<0,05). Öğrencilerin psikolojik iyi oluş düzeyleri arttıkça sanal ortam yalnızlığını daha az hissedecekleri belirlendi. Bu sonuçlar doğrultusunda eğitim kurumlarının öğrencilerin iletişim becerilerini geliştiren stratejileri uygulaması önerilmektedir.
Hemşirelik öğrencileri Psikolojik iyi oluş Sanal ortam yalnızlığı.
-
The aim of this study is to determine the relationship between psychological well-being and virtual environment loneliness of nursing students. This descriptive study was conducted between March and June 2023 at two state universities located in Northern and Eastern Anatolia, Türkiye. The research sample comprised 472 students. Data collection utilized a Personal Information Form, the Psychological Well-Being Scale, and the Virtual Environment Loneliness Scale. For data analysis, descriptive statistics, t-tests, ANOVA, and Bonferroni analyses were employed. A statistically significant moderate negative correlation was identified between students’ psychological well-being and their levels of virtual environment loneliness (p<0.05). The study also found that students experienced moderate levels of virtual environment loneliness. It was determined that as students’ psychological well-being levels increase, they are likely to experience less loneliness in virtual environments. Therefore, in order to increase the psychological well-being levels of male nursing students, reduce their virtual environment loneliness, and ensure that they use social media less, it is recommended to create social activity environments that will increase their face-to-face communication both in the university environment and in social responsibility projects and to encourage and create opportunities for students to participate in these activities.
Nursing students Psychological well-being Virtual environment loneliness.
-
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Dahili Hastalıklar Hemşireliği, Hemşirelik (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | - |
| Erken Görünüm Tarihi | 17 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2024 |
| Kabul Tarihi | 21 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 2 |