Bu çalışmada, rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin internet bağımlılığı ile yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dalının farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören 152’si kadın, 164’ü erkek olmak üzere toplam 316 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, İnternet Bağımlılığı Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, Scheffe testi ve korelasyon tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin internet bağımlılık düzeyi düşük ve yaşam doyum düzeyinin ise yüksek olduğu saptanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin internet bağımlılık düzeyi düşük ve yaşam doyum düzeyinin ise yüksek olduğu saptanmıştır. Cinsiyete göre internet bağımlılık puanı değerlendirildiğinde, erkeklerin kadınlara göre puanlarının daha yüksek olduğu, yaşam doyum puanları ise kadınların erkeklere göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Sınıf düzeyine göre öğrencilerin internet bağımlılık puanları arasında anlamlı fark saptanmazken, yaşam doyum puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Son olarak, öğrencilerin internet bağlılık düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık internet bağımlılığı yaşam doyumu cinsiyet
This study aims to examine the relationship between life satisfaction and Internet addiction of the students in guidance and psychological counseling departments. This descriptive research was carried out general screening model. The participants included 316 students (152 female, 164 male) at different class levels in psychological counseling and guidance departments. In the data collection process, Internet Addiction Scale and Satisfaction with Life Scale were utilized. The differences based on the variables were evaluated by using students t- test, ANOVA, LSD and Pearson Correlation Analysis. The study has determined that students’ Internet addiction level is low and life satisfaction level is high. Upon evaluation of Internet addiction point as per gender, it has been found that points of men are higher than points of women and life satisfaction points of women are higher compared to men. While no significant difference has been determined between students’ Internet addiction points as per class level, there is a significant difference between their life satisfaction points. Finally, a significant negative relation has been determined between students’ Internet addiction levels and life satisfaction levels.
Guidance and Psychological Counseling Internet Addiction Life Satisfaction Gender
Diğer ID | JA99BS35NR |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |