BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Practised Program for Highly Gifted Individuals Education at Primary School Level at 1960's in Respect to Various Variables

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 111 - 123, 01.06.2016

Öz

People who are superior talented are determined by the experts that they are generally are show higher performence then their same ages as of special talents. When superior ability is defined, creativity and motivation, are dominant concepts. There are some features to distinguish superior children than other children. This features can not be seen every superior child. These people somehow show different characteristics by their talents, also they present same characteristics too. Herein the program intended for highly gifted individuals education has to be not only flexible and dynamic but also differentiated and proprietary. There are some different education types can be applied in the world and in our country. In this study, “education programs for superior talented people” are to be investigating in some schools, especially “Ergenekon primary school” in 1960's

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2001). Üstün Yetenekli Çocuklar, Aileleri ve Sorunları. Ankara: Eduser Yayınları
  • Ataman, A. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • Çağlar, D. (2004). ”Üstün Zekâlı Çocukların Seçimi”, I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar
  • Kongresi Seçilmiş Makaleler Kitabı, İstanbul, ss:350 Dağlıoğlu, E.(1995). ”İlkokul 2.-5. Sınıflara Devam Eden Çocuklar Arasından Üstün
  • Yetenekli Olanların Belirlenmesi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dağlıoğlu, E.(2002). ”Anaokuluna Devam Eden Beş-Altı Yaş Grubu Çocuklar Arasından
  • Matematik Alanında Üstün Yetenekli Olanların Belirlenmesi”,Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Yayınları Davasligil, Ü. (2004). ”Üstün Çocuklar”, I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi
  • Seçilmiş Makaleler Kitabı, İstanbul, ss:218 Davasligil, Ü. (2004). ”Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi”, I.Türkiye Üstün Yetenekli
  • Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, İstanbul Enç, M. (1979). Üstün Beyin Gücü. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:83
  • Ersoy, Ö. ve Avcı, N.(2001). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri “Özel Eğitim”,
  • İstanbul: Ya-pa Yayın Pazarlama MEB.(1991).Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Özsoy Y. ve diğerleri.(1991). Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri Ön Raporu. Ankara:
  • Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı Uzun, M. (2004). Üstün Yetenekli Çocuklar El Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları

1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 111 - 123, 01.06.2016

Öz

Üstün yetenekli bireyler genel ve/veya özel yetenekler açısından yaşıtlarına göre üstün performans gösterdiği konunun uzmanları tarafından belirlenen bireylerdir. Üstün yetenek tanımlanırken genel ve özel yetenek, yaratıcılık ve motivasyon başat kavramlardır. Üstün yetenekli çocukları diğer çocuklardan ayırt edebilecek birtakım özellikler bulunmaktadır. Bu özellikler her üstün yetenekli bireyde görülmeyebilir. Bu bireyler yetenek alanları bakımından farklı özellikler göstermekle beraber bazı benzer özelliklerde göstermektedir. Bu noktada üstün yetenekliler eğitimine yönelik hazırlanacak olan programın esnek ve dinamik, gelişimsel ve mulidisipliner olması kadar farklılaştırılmış ve bireysel olması da gerekmektedir. Dünya’da ve ülkemizde üstünler eğitimi noktasında bazı farklı eğitim modelleri uygulanmaktadır. Bu çalışmada 1960’lı yıllarda başta Ergenekon İlkokulu olmak üzere birtakım okullarda uygulanan üstün yetenekliler eğitimi programı incelenmektedir

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2001). Üstün Yetenekli Çocuklar, Aileleri ve Sorunları. Ankara: Eduser Yayınları
  • Ataman, A. (2005). Özel Eğitime Giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • Çağlar, D. (2004). ”Üstün Zekâlı Çocukların Seçimi”, I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar
  • Kongresi Seçilmiş Makaleler Kitabı, İstanbul, ss:350 Dağlıoğlu, E.(1995). ”İlkokul 2.-5. Sınıflara Devam Eden Çocuklar Arasından Üstün
  • Yetenekli Olanların Belirlenmesi”.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dağlıoğlu, E.(2002). ”Anaokuluna Devam Eden Beş-Altı Yaş Grubu Çocuklar Arasından
  • Matematik Alanında Üstün Yetenekli Olanların Belirlenmesi”,Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Yayınları Davasligil, Ü. (2004). ”Üstün Çocuklar”, I.Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi
  • Seçilmiş Makaleler Kitabı, İstanbul, ss:218 Davasligil, Ü. (2004). ”Üstün Zekalı Çocukların Eğitimi”, I.Türkiye Üstün Yetenekli
  • Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, İstanbul Enç, M. (1979). Üstün Beyin Gücü. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:83
  • Ersoy, Ö. ve Avcı, N.(2001). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri “Özel Eğitim”,
  • İstanbul: Ya-pa Yayın Pazarlama MEB.(1991).Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı
  • Özsoy Y. ve diğerleri.(1991). Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimleri Ön Raporu. Ankara:
  • Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Dairesi Başkanlığı Uzun, M. (2004). Üstün Yetenekli Çocuklar El Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95CM67YK
Bölüm Derleme
Yazarlar

Rıdvan Karabulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karabulut, R. (2016). 1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 111-123.
AMA Karabulut R. 1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. Haziran 2016;2(1):111-123.
Chicago Karabulut, Rıdvan. “1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2016): 111-23.
EndNote Karabulut R (01 Haziran 2016) 1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2 1 111–123.
IEEE R. Karabulut, “1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi”, UGEAD - IntJCES, c. 2, sy. 1, ss. 111–123, 2016.
ISNAD Karabulut, Rıdvan. “1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 2/1 (Haziran 2016), 111-123.
JAMA Karabulut R. 1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2016;2:111–123.
MLA Karabulut, Rıdvan. “1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2016, ss. 111-23.
Vancouver Karabulut R. 1960’lı Yıllarda Türkiye’de Üstün Yetenekliler Eğitiminde İlkokul Düzeyinde Uygulanan Programın Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2016;2(1):111-23.