Araştırmanın amacı, yeni medyayı aktif olarak kullanan üniversite öğrencilerinin yeni medya okuryazarlık durumlarının incelenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde okuyan ve araştırmaya gönüllü olarak dahil olan 335 (114 kadın, 211 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Koç ve Barut (2016) tarafından geliştirilen “Yeni Medya Okuryazarlık Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmacılardan elde edilen verilerin analizinde katılımcıların bağımsız gruplar t-testi ve tekyönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda ortaya çıkan istatistiksel farkın hangi gruplardan kaynakladığını belirlemek amacıyla Tukey çoklu karşılaştırma testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yeni medya okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, çalışma kapsamında cinsiyet, yaş, öğrenim görülen bölüm, sahip olunan yeni medya sayısı ve sahte medya hesap kullanma durumu değişkenleri değerlendirilmiştir. Yeni medya okuryazarlığının fonksiyonel tüketim, eleştirel tüketim, fonksiyonel üretim, eleştirel üretim alt boyutlarında bu değişkenler üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir.
Yeni Medya Okuryazarlık Üniversite Öğrencileri Spor Bilimleri
The aim of the study is to examine the new media literacy status of university students who actively use new media. The sample of the study consists of 335 (114 female, 211 male) students who study at Muğla Sıtkı Koçman University Faculty of Sports Sciences and voluntarily participate in the study. The "New Media Literacy Scale" developed by Koç and Barut (2016) and the "Personal Information Form" created by the researchers were used as data collection tools in the study. Independent groups t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used in the analysis of the data obtained. Tukey multiple comparison test was applied in order to determine from which groups the statistical difference emerged as a result of one-way analysis of variance (ANOVA). As a result of the research, it was determined that the students of the Faculty of Sports Sciences have high levels of new media literacy. In addition, within the scope of the study, gender, age, department of education, the number of new media owned, and status of using fake media accounts were evaluated. It has been determined that new media literacy creates a statistically significant difference in these variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |