Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 577 - 592, 30.12.2021

Öz

Bu çalışmada amaç; pandemi döneminde okul öncesi eğitimde gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri altında incelenmesidir. Gerçekleştirilen bu araştıma, nitel desenlerden biri olan durum çalışmasıyla desenlenmiştir. Araştırmanın, çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Aydın ili İncirliova ilçesinde ana okullarda görev yapan toplam 21 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden veriler, görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Görüşmelerde kullanılmak üzere yarı-yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Verilerin incelenmesinden elde edilen bulgulardan okul öncesi öğretmenlerinin özellikle bilgisayar ve akıllı telefonlar aracılığıyla “Zoom, Whatsapp ve EBA” gibi farklı uzaktan eğitim programları kullanarak çeşitli etkinlikler gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ancak pandemi döneminden okul öncesi eğitimin olumsuz etkilendiği ve yüz yüze eğitimin gerekli tedbirler alınarak devam ettirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Araştırmada uzaktan eğitim uygulamalarında yaşanan en büyük sorunun teknolojik araç-gereç/alt yapı eksikliği olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda ortaya çıkan diğer başlıca sorunlar ise ailenin çocuklarının eğitime destekte bulunmaması, velilerin teknolojiyi kullanmada yetersiz olmaları ve çocukların uzaktan eğitimi gerçekleştirebilecekleri bir ortamlarının olmaması, ekran başındaki çocuklarda oluşan dikkat ve motivasyon eksikliğidir. Öğretmenlerin bu sorunların çözümü için farklı yollara başvurdukları ve başta teknolojik altyapı ve araç-gereç desteğinin sağlanması olmak üzere birçok farklı öneride bulundukları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. ve Yıldızhan, Y. (2015). An overview on the early childhood education. Journal of Research in Education and Teaching, 4(1), 411-423.
  • Akar Vural, R. ve Cenkseven, F. (2005). “Case studies in educational research: definition, types, stages and reporting of case study research”. Burdur Journal of Education Faculty, 6(10): 126-139.
  • Akın, F. ve Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemindeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Alanyazın-CRES Journal, 2(1), 8-17.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G. ve Ocak, İ. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Okul Öncesi Çocuklarının EBA ve Diğer Uzaktan Eğitim Faaliyetlerine Ilişkin Ebeveyn Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. DOI: 10.47615/issej.835211.
  • Alan, Ü. (2021). Distance education during the covıd-19 pandemic in turkey: ıdentifying the needs of early childhood educators. Early Childhood Education Journal, 49, 987–994. DOI: 10.1007/s10643-021-01197-y
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Karataş, B. K., Güneş, L. C. ve Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124. DOI: 10.47423/TurkishStudies.49289
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Ana Sınıfı Programları. Yapa Yayıncılık.
  • Balıkçıoğlu, N., Çınar Öz, D. ve Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yükse-kokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Balım, D. (2020). Beşinci Sınıf İngilizce Ağırlıklı Öğretim Programının Aydınlatıcı Değerlendirme Modeliyle Değerlendirilmesi [An Evaluation of Fifth Grade English Curriculum within an Illuminative Evaluation Model]. Unpublished master’s thesis, Pamukkale University Institute of Educational Sciences, Denizli.
  • Creswell, J. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir). Siyasal Kitabevi.
  • Demirel. Ö. (1989) Ülkemizde Okulöncesi Çağdaki Çocukların Eğitimlerinin Gereği ve Yaygınlaştırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri. Yapa 6.Okul Öncesi Semineri, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme [Curriculum Developlment in Education]. Pegem Yayıncılık.
  • Dodge, D. T. (1995). The Importance curriculum in achieving quality child day care programs. Child Welfare. 74, 1171-1185.
  • Duran, M. (2020). The Effects of COVID-19 pandemic on preschool education. International Journal of Educational Methodology, 7(2), 249-260. DOI: 10.12973/ijem.7.2.249
  • Glesne, C. (2013). Becoming Qualitative Researchers (4th Ed. Translating Eds. Ali Ersoy & Pelin Yalçınoğlu). Anı Publication.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim süre-cinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(35), 1849-1874. DOI: 10.26466/opus.827530
  • Günindi, Y. ve Gemici, A. (2021). Metaphors of preschool teachers on distance education concept (A. Kabadayı [ed.], Innovations and Challenges in Early Childhood Education for Sustainable Development içinde 72-89. Educational Sciences, 65.
  • Hirsh, R. A. (2004). Early Childhood Curriculum. Incorporating multiple intelligences, developmentally appropriate practice, and play: Boston.
  • Honeyman, M., ve Miller, G. (1993). Agriculture Distance Education: A valid alternative for higher education? Proceedings of the 20th Annual National Agricultural Education Research Meeting, 67-73. Islamabad, National Book Foundation.
  • İnan, H. Z. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin yeniden yapılandırılması. Millî Eğitim, 49(1), (831-849). DOI: 10.37669/milliegitim.754307
  • Karasar, N, (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kiryakova, G. (2009). Review of distance education. Trakia Journal of Sciences, 7(3), 29-34.
  • Kitta, S., ve Kapinga, O. S. (2015). Towards designing effective preschool education programmes in Tanzania: What can we learn from theories?. Journal of Education and Practice, 6(5), 180-185.
  • Konca, A. S. ve Çakır, T. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim ile Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş Hakkında Veli Görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545.
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Investigation of preschool education teachers' attitudes and opinions concerning values education. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 7(4), 2698-2720.
  • Köksal, O., Balaban Dağal, A. ve Duman, A. (2016). the determination of pre-school teaching program in accordance with pre-school teacher opinions. International Journal of Social Science, (46), 379-394.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma (3. Baskı) (Çev. Ed. Turan, S.). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (2021). Milli Eğitim Temel Kanunu Sayı: 1739. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf
  • Mustafa, N. (2020). Impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on education. International Journal of Health Preference Research, 5 (20), 31-44. DOI: 10.13140/RG.2.2.27946.98245.
  • Nargiza Fatkhullaevna, A. ve Nafosat Radjabovna, S. (2021). Advantages of distance learnıng in the training of specialists in the preschool education system. International Scientific and Practice Conference On "International Experience In Increasing The Effectiveness of Distance Education: Problems and Solutions".
  • Nassaji, H. (2017). Diversity of research methods and strategies in language teaching research. Language Teaching Research, 21 (2), 140-143.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Özgem, K., Kan, Ş. G., Kuset, S. ve Şaşmacıoğlu, E. (2020). Evaluation of the effect of distance education on children in pre-school period: Parental views. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJEF), 3(2), 94-103.
  • Özgem, K., Kan, Ş. G., Kuset, S. ve Şaşmacıoğlu, E. (2021). Evaluation of the impact of distance education on children in pre-school period: Teachers’ opinions. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJEF), 4(1), 78-87.
  • Pavlenko, G. V. ve Pavlenko, A. I. (2020). Impact of COVID-19 Lockdown on the Readiness of Preschool Educators for Distance Learning. Advances in Economics, Business and Management Research, 156, 163-168.
  • Stites, M. L., Sonneschein, S. ve Galczyk, S. H. (2021). Preschool parents’ views of distance learning during COVID-19. Early Education and Development, 32(7), 923-939. DOI:10.1080/10409289.2021.1930936
  • Yamamoto, G. T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2021). Preschool education in Turkey During the covid-19 pandemic: a phenomenological study. Early Childhood Education Journal, 49, 947–963. DOI: 10.1007/s10643-021-01153-w.
  • Yin, R., K. (2009). Case Study Research: Design and Methods (4th Ed.). Beverly Hills, CA: Sage.
  • Yürek, E. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitimin Uygulanabilirliğine Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Alandaki Akademisyenlerin Görüşlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.

Examination of Distance Education Implementations in Preschool Education through Teachers' Views: Challanges and Suggestions

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 577 - 592, 30.12.2021

Öz

The aim of this study is to examine the distance education implementations carried out in pre-school education during the pandemic period through teachers' views. This study was designed as a case study, which was one of the qualitative patterns. The study group of the research consisted of 21 pre-school teachers working in kindergartens in Incirliova district of Aydın province in the 2021-2022 academic year. Data from teachers were collected through interviews. A semi-structured interview form was developed for the interviews. The data obtained from the teachers' views were analyzed by content analysis technique. From the findings, it was concluded that preschool teachers carried out various activities using different distance education programs such as "Zoom, Whatsapp and EBA", especially through computers and smart phones. However, it has been determined that pre-school education was adversely affected by the pandemic period and that face-to-face education should be continued by taking necessary precautions. In the research, it was determined that the most prominent challange emerging during distance education was the lack of technological tools-equipment/infrastructure. Other main problems that emerged at the end of the research were the family's lack of support for their children's education, the parents' inadequacy in using technology, the lack of an environment where children could perform distance education, and the lack of attention and motivation in children before the screen. It was suggested that participants resorted to different ways to solve these problems and that they made many different suggestions, especially the provision of technological infrastructure and equipment support.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. ve Yıldızhan, Y. (2015). An overview on the early childhood education. Journal of Research in Education and Teaching, 4(1), 411-423.
  • Akar Vural, R. ve Cenkseven, F. (2005). “Case studies in educational research: definition, types, stages and reporting of case study research”. Burdur Journal of Education Faculty, 6(10): 126-139.
  • Akın, F. ve Aslan, N. (2021). COVID-19 pandemisinde okul öncesi dönemindeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: Bir eylem araştırması. Alanyazın-CRES Journal, 2(1), 8-17.
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G. ve Ocak, İ. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Okul Öncesi Çocuklarının EBA ve Diğer Uzaktan Eğitim Faaliyetlerine Ilişkin Ebeveyn Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi, 6(2), 185-214. DOI: 10.47615/issej.835211.
  • Alan, Ü. (2021). Distance education during the covıd-19 pandemic in turkey: ıdentifying the needs of early childhood educators. Early Childhood Education Journal, 49, 987–994. DOI: 10.1007/s10643-021-01197-y
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Karataş, B. K., Güneş, L. C. ve Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124. DOI: 10.47423/TurkishStudies.49289
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2000). Okul Öncesi Eğitim ve Ana Sınıfı Programları. Yapa Yayıncılık.
  • Balıkçıoğlu, N., Çınar Öz, D. ve Işın, N. N. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yükse-kokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Balım, D. (2020). Beşinci Sınıf İngilizce Ağırlıklı Öğretim Programının Aydınlatıcı Değerlendirme Modeliyle Değerlendirilmesi [An Evaluation of Fifth Grade English Curriculum within an Illuminative Evaluation Model]. Unpublished master’s thesis, Pamukkale University Institute of Educational Sciences, Denizli.
  • Creswell, J. (2013). Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir). Siyasal Kitabevi.
  • Demirel. Ö. (1989) Ülkemizde Okulöncesi Çağdaki Çocukların Eğitimlerinin Gereği ve Yaygınlaştırılmasına Yönelik Çözüm Önerileri. Yapa 6.Okul Öncesi Semineri, İstanbul.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde Program Geliştirme [Curriculum Developlment in Education]. Pegem Yayıncılık.
  • Dodge, D. T. (1995). The Importance curriculum in achieving quality child day care programs. Child Welfare. 74, 1171-1185.
  • Duran, M. (2020). The Effects of COVID-19 pandemic on preschool education. International Journal of Educational Methodology, 7(2), 249-260. DOI: 10.12973/ijem.7.2.249
  • Glesne, C. (2013). Becoming Qualitative Researchers (4th Ed. Translating Eds. Ali Ersoy & Pelin Yalçınoğlu). Anı Publication.
  • Gündoğdu, S. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim süre-cinde uyguladıkları aile katılım çalışmalarının incelenmesi. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(35), 1849-1874. DOI: 10.26466/opus.827530
  • Günindi, Y. ve Gemici, A. (2021). Metaphors of preschool teachers on distance education concept (A. Kabadayı [ed.], Innovations and Challenges in Early Childhood Education for Sustainable Development içinde 72-89. Educational Sciences, 65.
  • Hirsh, R. A. (2004). Early Childhood Curriculum. Incorporating multiple intelligences, developmentally appropriate practice, and play: Boston.
  • Honeyman, M., ve Miller, G. (1993). Agriculture Distance Education: A valid alternative for higher education? Proceedings of the 20th Annual National Agricultural Education Research Meeting, 67-73. Islamabad, National Book Foundation.
  • İnan, H. Z. (2020). COVID-19 pandemi sürecinde okul öncesi eğitimin yeniden yapılandırılması. Millî Eğitim, 49(1), (831-849). DOI: 10.37669/milliegitim.754307
  • Karasar, N, (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kiryakova, G. (2009). Review of distance education. Trakia Journal of Sciences, 7(3), 29-34.
  • Kitta, S., ve Kapinga, O. S. (2015). Towards designing effective preschool education programmes in Tanzania: What can we learn from theories?. Journal of Education and Practice, 6(5), 180-185.
  • Konca, A. S. ve Çakır, T. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim ile Okul Öncesi Eğitimden İlkokula Geçiş Hakkında Veli Görüşleri. Yaşadıkça Eğitim, 35(2), 520-545.
  • Kozikoğlu, İ. (2018). Investigation of preschool education teachers' attitudes and opinions concerning values education. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 7(4), 2698-2720.
  • Köksal, O., Balaban Dağal, A. ve Duman, A. (2016). the determination of pre-school teaching program in accordance with pre-school teacher opinions. International Journal of Social Science, (46), 379-394.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma (3. Baskı) (Çev. Ed. Turan, S.). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (2021). Milli Eğitim Temel Kanunu Sayı: 1739. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1739.pdf
  • Mustafa, N. (2020). Impact of the 2019–20 coronavirus pandemic on education. International Journal of Health Preference Research, 5 (20), 31-44. DOI: 10.13140/RG.2.2.27946.98245.
  • Nargiza Fatkhullaevna, A. ve Nafosat Radjabovna, S. (2021). Advantages of distance learnıng in the training of specialists in the preschool education system. International Scientific and Practice Conference On "International Experience In Increasing The Effectiveness of Distance Education: Problems and Solutions".
  • Nassaji, H. (2017). Diversity of research methods and strategies in language teaching research. Language Teaching Research, 21 (2), 140-143.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Özgem, K., Kan, Ş. G., Kuset, S. ve Şaşmacıoğlu, E. (2020). Evaluation of the effect of distance education on children in pre-school period: Parental views. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJEF), 3(2), 94-103.
  • Özgem, K., Kan, Ş. G., Kuset, S. ve Şaşmacıoğlu, E. (2021). Evaluation of the impact of distance education on children in pre-school period: Teachers’ opinions. Near East University Journal of Education Faculty (NEUJEF), 4(1), 78-87.
  • Pavlenko, G. V. ve Pavlenko, A. I. (2020). Impact of COVID-19 Lockdown on the Readiness of Preschool Educators for Distance Learning. Advances in Economics, Business and Management Research, 156, 163-168.
  • Stites, M. L., Sonneschein, S. ve Galczyk, S. H. (2021). Preschool parents’ views of distance learning during COVID-19. Early Education and Development, 32(7), 923-939. DOI:10.1080/10409289.2021.1930936
  • Yamamoto, G. T. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, B. (2021). Preschool education in Turkey During the covid-19 pandemic: a phenomenological study. Early Childhood Education Journal, 49, 947–963. DOI: 10.1007/s10643-021-01153-w.
  • Yin, R., K. (2009). Case Study Research: Design and Methods (4th Ed.). Beverly Hills, CA: Sage.
  • Yürek, E. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitimin Uygulanabilirliğine Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin ve Alandaki Akademisyenlerin Görüşlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul: Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Fatma Altın 0000-0002-8503-5186

Kerim Gündoğdu 0000-0003-4809-3405

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altın, F., & Gündoğdu, K. (2021). Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 577-592.
AMA Altın F, Gündoğdu K. Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. UGEAD - IntJCES. Aralık 2021;7(2):577-592.
Chicago Altın, Fatma, ve Kerim Gündoğdu. “Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar Ve Öneriler”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2021): 577-92.
EndNote Altın F, Gündoğdu K (01 Aralık 2021) Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 2 577–592.
IEEE F. Altın ve K. Gündoğdu, “Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler”, UGEAD - IntJCES, c. 7, sy. 2, ss. 577–592, 2021.
ISNAD Altın, Fatma - Gündoğdu, Kerim. “Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar Ve Öneriler”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7/2 (Aralık 2021), 577-592.
JAMA Altın F, Gündoğdu K. Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. UGEAD - IntJCES. 2021;7:577–592.
MLA Altın, Fatma ve Kerim Gündoğdu. “Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar Ve Öneriler”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 2, 2021, ss. 577-92.
Vancouver Altın F, Gündoğdu K. Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. UGEAD - IntJCES. 2021;7(2):577-92.