Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 2, 722 - 744, 30.12.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alan yazınında çalışılmış yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimelerinin kullanım sıklığını ortaya koymak ve bu doğrultuda alan yazınında yüksek lisans tezlerinde hangi konularda yoğunlaştığını belirmeye çalışmaktır. Çalışmanın örneklemini 2015-2021 yılları arasında yayımlanmış 90 bilimsel yüksek lisans tezleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmış; veriler içerik analizi tekniğiyle konularına göre gruplandırılmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yazılmış yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimeler temel dil becerilerinden dil öğretim yöntemlerine; dünyada ve Türkiye’de Türkçe öğretiminden öğretmen yeterliliklerine kadar birçok farklı tema altında sınıflandırılmıştır.Bu temalar şunlardır: Dil öğretimi,dil öğretim kuramları, dil öğretim yöntem ve teknikleri,yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tarihçesi,dünyada ve Türkiye’de Türkçe öğretimi, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde temel beceriler,yabancı dil olarak Türkçe öğretim programı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal ve teknoloji kullanımı, Türkçe okutmanlarının yeterlilikler, Öğrenci yeterlilikleri/ becerileri/ başarıları, kültür öğretimi temalarıdır. Araştırma sonucunda 2015-2021 yılları arasında en çok çalışılan dil becerisinin okuma becerisidir. Okuma becerisinin sonra en fazla frekans oranına sahip olan yazma beceri alanıdır. Dinleme ve konuşma becerisiyle ilgili anahtar kelimelerinin frekansı düşük tespit edilmiştir. Alanda bu becerilerle ilgili çalışmaların arttırılması gerektiği düşünülmektedir. Bazı temalarda anahtar kelime sayı ve frekansının düşük olması belirtilen yıllarda konu ile ilgili çalışmaların yetersiz olduğunu göstermektedir.

Kaynakça

  • Referans 1 Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler, Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları,1, 19-30.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Arzu Çevik

Neslihan Muzaffer

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çevik, A., & Muzaffer, N. (2021). Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 722-744.
AMA Çevik A, Muzaffer N. Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi. UGEAD - IntJCES. Aralık 2021;7(2):722-744.
Chicago Çevik, Arzu, ve Neslihan Muzaffer. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2021): 722-44.
EndNote Çevik A, Muzaffer N (01 Aralık 2021) Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 2 722–744.
IEEE A. Çevik ve N. Muzaffer, “Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi”, UGEAD - IntJCES, c. 7, sy. 2, ss. 722–744, 2021.
ISNAD Çevik, Arzu - Muzaffer, Neslihan. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7/2 (Aralık 2021), 722-744.
JAMA Çevik A, Muzaffer N. Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi. UGEAD - IntJCES. 2021;7:722–744.
MLA Çevik, Arzu ve Neslihan Muzaffer. “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 2, 2021, ss. 722-44.
Vancouver Çevik A, Muzaffer N. Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi Alanında Yazılmış Yüksek Lisans Tezlerinde Geçen Anahtar Kelimelere İlişkin Bir İçerik Analizi. UGEAD - IntJCES. 2021;7(2):722-44.