Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 387 - 401, 30.12.2022

Öz

Öğrencilerin sosyal ihtiyaçlarının yanı sıra fiziksel ve duygusal ihtiyaçları da bulunmaktadır. Günümüzde bu ihtiyaçları karşılayabilmek amacıyla insanları spora yöneltmek, yeteneklerinin geliştirilmesine spor yoluyla yardımcı olmak ve sağlıklı kalabilmeleri için spor yapmalarını sağlamak gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu noktada üniversite tesisleri öğrenciler için önemli bir imkân olarak görülmektedir. Araştırmada, öğrencilerin bağlı bulundukları Üniversitenin sosyal tesislerini kullanma alışkanlıklarının belirlenebilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesine devam eden toplam 19 öğrenci katılmıştır. Araştırmada nitel teknik kullanılmış olup, elde edilen veriler yardımcı program ile analiz edilmiştir. Görüşmeler toplam 20 dakika sürmüş olup, katılımcı izni alınarak veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler incelendiğinde katılımcıların görüşlerinin olumlu ve olumsuz olmak üzere iki ayrı gruba ayrıldığı görülmüştür. Bu doğrultuda yapılan kodlamalar sonucunda, katılımcılar, söz konusu tesisleri genel olarak sosyo-kültürel amaçlarla kullandıklarını ifade ederek, bu tarz tesislerin daha kullanılabilir olması adına gelecekte geliştirmeler yapılması gerektiğini ifade etmişlerdir. Aynı zamanda veriler incelendiğinde ücretlendirme, hijyen ve ulaşım gibi konuların onlarda olumsuz davranışlar yarattığı ve tesislere katılmada bu konuda isteksizlikleri olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • 1. Alsubaie, M. M., Stain, H. J., Webster, L. A. D., & Wadman, R. (2019). The role of sources of social support on depression and quality of life for university students. International Journal of Adolescence and Youth, 24(4), 484-496.
  • 2. Arastaman, G., Fidan, İ. Ö., & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • 3. Atasoy, F. S., Elmas, F., & Taşmektepligil, M. Y. (2018). Spor Alanlarının Verimli Kullanımında Spor Dallarına Ait Oyun Toplarının Etkisi Üzerine Yenilikçi Bir Araç: Topmatik. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5(2), 39-58.
  • 4. Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • 5. Bengtsson, M. (2016). How to plan and perform a qualitative study using content analysis. NursingPlus open, 2(2016), 8-14.
  • 6. Çevik, H., Yılmaz, E., & Korkmaz, A. (2019). Kampüste Spor Deneyimi: Üniversite Öğrencilerinin Kampüs Rekreasyonel Spor Deneyiminin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 346-359.
  • 7. Forrester, S. A., McAllister-Kenny, K., & Locker, M. (2018). Association between collegiate recreational sports involvement and undergraduate student retention. Recreational Sports Journal, 42(1), 64-74.
  • 8. Gallardo-Vázquez, D., Folgado-Fernández, J. A., Hipólito-Ojalvo, F., & Valdez-Juárez, L. E. (2020). Social responsibility attitudes and behaviors’ influence on university students’ satisfaction. Social Sciences, 9(2), 8.
  • 9. Glasgow, T. E., Mastrich, Z. H., & Geller, E. S. (2021). The utility of university fitness facilities: Environmental vs. psychological determinants of their use. Journal of American College Health, 1(2021), 1-8.
  • 10. Harun, K., Aslan, B., & Ertutar, M. Ö. (2021). Akademisyen görüşlerine göre üniversite spor tesis yeterlilik düzeylerinin incelenmesi (doğu anadolu bölgesi örneği). SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 107-115.
  • 11. Hasbullah, A. & Yusoff W.Z.Q., (2018). Quality of service in public higher education institution (HEI) facilities: A critical literature review. International Journal of Innovation and Business (IJIBS), 9(1), 64-68.
  • 12. Hernández, A. C. C., Ripoll, R. R., de Velazco, J. J. H. G., & Hernández, I. V. R. (2020). University social responsibility in the organizational happiness management. Utopía y Praxis Latinoamericana, 25(2), 427-440.
  • 13. Huang, Y. F., & Do, M. H. (2021). Review of empirical research on university social responsibility. International Journal of Educational Management. 35(3), 549-563.
  • 14. Kruszyńska, E., & Poczta, J. (2020). Difficulties limiting access to sports and recreational facilities in the city in the perceptions of service users. Sports and recreational infrastructure management policy—poznan case study. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), 1768.
  • 15. Le, T. D., Dobele, A. R., & Robinson, L. J. (2019). Information sought by prospective students from social media electronic word-of-mouth during the university choice process. Journal of Higher Education Policy and Management, 41(1), 18-34.
  • 16. Malterud, K. (2016). Theory and interpretation in qualitative studies from general practice: why and how? Scandinavian Journal of Public Health, 44(2), 120-129.
  • 17. Markus, Z., Perovic, D., Pekovic, S., & Popovic, S. (2019). Assessing tourist revisit intention through the sports and recreational services offered. Business Systems Research: International journal of the Society for Advancing Innovation and Research in Economy, 10(2), 141-150.
  • 18. Ptashchenko, L., & Chechelashvili, M. (2018). Crowd funding as a tool for financing the construction of social facilities. Int J Eng Technol (UAE), 7(3), 329-333.
  • 19. Saadatifard, E., Javadipour, M., Honari, H., Saffari, M., & Zareian, H. (2019). The context of recreational sports for women in Iran. Annals of Applied Sport Science, 7(1), 83-95.
  • 20. Serir, U. (2022). Rekreasyon Amaçlı Mekânların Kullanımı Üzerine Bir Araştırma: “Düzce Üniversitesi Konuralp Kampüsü Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 10(1), 483-496.
  • 21. Shiddqy, A. M. A. (2019). Tourism Potential for Recreational Sports. In 3rd International Conference on Current Issues in Education (ICCIE 2018), 326(2019), 52-56.
  • 22. Sutrisno, S., Andre, H. L., & Susilawati, S. (2021). The analysis of the facilities and ICT applications usage by the university’s students. In Journal of Physics: Conference Series, 1793 (2021), 012050
  • 23. Temel, C., & Akyol, E. (2016). From sports facilities to sports organizations: The role of metropolitan municipalities Spor tesislerinden spor organizasyonlarına: Türkiye’de büyükşehir belediyelerinin rolü. Journal of Human Sciences, 13(3), 3711-3719.
  • 24. Türksoy, B., & Aycan, A. (2020). Spor merkezlerinde sunulan hizmetlere yönelik kalite algısının değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 489-508.
  • 25. Türksoy, B., & Aycan, A. (2020). Spor Merkezlerinde Sunulan Hizmetlere Yönelik Kalite Algısının Değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 489-508.
  • 26. Uyar Y., & Sunay H. (2019). Amerika Birleşik Devletleri ile Türkiye’de Uygulanan Antrenör Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması, Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 234-245.
  • 27. Zou, X., Kayani, S., Wang, J., Imran, M., Zagalaz Sanchez, M. L., Amador Jesus, L. S., & Qurban, H. (2019). A study on the relationship between urban residents’ perception of recreational sports and their participation in recreational sports: Based on gender differences. Sustainability, 11(19), 5466.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Seçkin Doğaner 0000-0001-9475-8338

Haydar Oğulcan Dalaran 0000-0001-5272-9934

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğaner, S., & Oğulcan Dalaran, H. (2022). SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 387-401.
AMA Doğaner S, Oğulcan Dalaran H. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. UGEAD - IntJCES. Aralık 2022;8(2):387-401.
Chicago Doğaner, Seçkin, ve Haydar Oğulcan Dalaran. “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, sy. 2 (Aralık 2022): 387-401.
EndNote Doğaner S, Oğulcan Dalaran H (01 Aralık 2022) SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 387–401.
IEEE S. Doğaner ve H. Oğulcan Dalaran, “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”, UGEAD - IntJCES, c. 8, sy. 2, ss. 387–401, 2022.
ISNAD Doğaner, Seçkin - Oğulcan Dalaran, Haydar. “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (Aralık 2022), 387-401.
JAMA Doğaner S, Oğulcan Dalaran H. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. UGEAD - IntJCES. 2022;8:387–401.
MLA Doğaner, Seçkin ve Haydar Oğulcan Dalaran. “SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 2, 2022, ss. 387-01.
Vancouver Doğaner S, Oğulcan Dalaran H. SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL TESİSLERİ KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. UGEAD - IntJCES. 2022;8(2):387-401.