Türk Halk müziği repertuvarına kazandırılmalıdır.türkülerin 7’li, 8’li,
11’li, 14’lü ve serbest hece ölçülerinde yazıldığı görülmektedir, (c) türkülerde
hüseyni ve ağırlıklı olarak uşşak makamı dizisi
kullanılmıştır, (d) Ozan İsa Koç’un 10/8’lik ve 7/8’lik usullere nazaran
4/4’lük usule daha fazla yer verdiği söylenebilir. İçinde yaşadığımız teknoloji
çağının bizlere sunduğu imkânlar göz önüne alındığında, ozanlar şehri Sivas’ta
ve İmranlı’da türkü derlemesine yönelik çalışmaların sayısının yetersiz olduğu
görülmektedir. TRT repertuvarında sadece yedi adet İmranlı türküsünün kayıtlı
olmasından hareketle yapılmış olan bu araştırma farklı ozanlarla yinelenmeli,
halkın içinde yaşamaya devam eden türkülerimiz erlenmiş olan türkülerin
yarısında Ozan İsa Koç’un mahlası bulunmaktadır, (b) Ozan İsa Koç’un hayatının,
şiirlerinin, türkülerinin literatüre ve Türk Halk müziği repertuvarına
kazandırılmasının amaçlandığı bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; (a) dBu
araştırmada; Sivas ili İmranlı ilçesinde ozanlık
geleneğinin yaşayan temsilcilerinden Ozan İsa Koç’un sekiz türküsü
derlenmiştir. Asıl adı İshak Koç olan ozanımız Ozan İsa Koç mahlasını Nida Tüfekçi’den almıştır. Türkülerinde
aşkı, gurbeti, ayrılığı anlatan Ozan İsa Koç, babaannesi Şeyh Elif Koç ve
babası Ahmet Koç’tan devraldığı müzikal zenginliklerle ulusal ve uluslar arası
yarışma ve etkinliklerde Sivas’ı ve ülkemizi başarıyla temsil etmektedir.
In
this research; eight folk songs of Minstrel İsa Koç were compiled who is one of
the living representatives of the minstrel tradition in Sivas, İmranlı.
Minstrel whose real name is İshak Koç got his psuedonym “Ozan İsa Koç” from
Nida Tüfekçi. Minstrel İsa Koç; who tells about love, homesickness and
seperation in his folk songs, with the heredity of his grandmother Şeyh Elif
Koç’s and his father Ahmet Koç’s musical wealth, successfully represents our
country in national and international competitions and events. According to the
results obtained from this study where intended to add Ozan İsa Koç's life,
poems, folk songs in literature and Turkish folk music repertoire; (a) in the
half of the folk songs were used the psuedonym of Ozan İsa Koç, (b) syllabic
meters in 7, 8, 11, 14 and free style use in folk songs, (c) hüseyni and uşşak
maqams use in folk songs, (d) 10/8, 7/8 and 4/4 music meters use in folk songs.
Opportunities that the age of technology in which we live offers us
considering, the number of folk song compilation studies is inadequate in Sivas
İmranlı. there are only seven folk songs in TRT music archive form Sivas
İmranlı and because of that this kind of researches should be repeated by other minstrels in
Sivas İmranlı for adding new folk songs to Turkish folk music repertoire.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi