BibTex RIS Kaynak Göster

The Investigation of the Communication Skill Levels of University Students according to Physical Activity Participation

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 2), 615 - 624, 01.09.2016

Öz

The aim of this study was to investigate communication skills level of university students (Faculty of Sports Sciences, Faculty of Engineering and Tourism Faculty) who were enrolled in 2014-2015 academic year at Muğla Sıtkı Koçman University according to physical activity participation, gender and which faculty they were enrolled Physical activity type and where to participate in a physical activity. 590 students were voluntarily participated in the study. In this study, Physical activity Behaviour Change questionnaire consisting of 4 questions developed by Marcus and Lewis (2003), criterion validity of which was made by Cengiz et al. (2010) was applied to students in order to determine their participation in physical activities. 5 point likert type Evaluation Scale for Communication Skills (ESCS) developed by Korkut (1996) was used to determine communication skill levels of students.  According to the findings obtained from these questionnaires, independent samples t-test, ANOVA test as well as Gabriel test in order to determine from which sources the difference was originated were applied depending on the aforementioned variables. In light of the obtained results, a significant difference was found for communication skills, their physical activity stage and where to participate in physical activities (p< 0.05). No significant difference was found in communication skill levels according to gender (p > 0.05). No significant difference was determined in communication skills according to physical activity type.

Kaynakça

  • Bingöl G, Demir A (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159.
  • Çalışkan N (2003). Sınıf öğretmenlerinin sözel olmayan iletişim davranışlarının değerlendirilmesi.Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çaha Ö (1999). Spora yaslanarak bir nefes almak. Düşünen Siyaset, 1, 115-125.
  • Demirci E E (2002). İletişim becerileri eğitiminin mesleki eğitim merkezine devam eden genç işçilerin iletişim becerilerini değerlendirmelerine Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dilekman M, Başçı Z, Bektaş F (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2).
  • Gülbahçe Ö (2010). KK Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi Kk Educatıon Faculty. Journal of Physical Education and Sport Sciences, 12(2).
  • Korkut F (1996). İletişim becerileri eğitiminin lise öğrencilerinin iletişim becerilerini değerlendirmelerine etkisi. 3P Dergisi. 4(3) 191-198.
  • Şirin H, Izgar H (2013). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Olumsuz Otomatik Düşünceleri Arasındaki İlişki İlköğretim Online, 12(2), 585-596,
  • Tepeköylü Ö (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Manisa.

Field : Sport Psychology Type : Research Article

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 2), 615 - 624, 01.09.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı 2014-2015 eğitim- öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde (Spor bilimleri fakültesi, Mühendislik fakültesi ve Turizm fakültesi) öğrenim gören öğrencilerin, fiziksel aktivite katılım durumları, cinsiyet farklılıkları, hangi fakültede eğitim gördükleri, nerede fiziksel aktivite yaptıkları ve ne şekilde fiziksel aktivitelere katılım gösterdikleri değişkenlerine bağlı olarak iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmaya 590 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Bu araştırmada öğrencilere fiziksel aktivitelere katılım durumlarını belirlemek için Marcus ve Lewis (2003) tarafından geliştirilen, anketin ölçüt geçerliği Cengiz ve arkadaşları (2010) tarafından yapılan ve 4 sorudan oluşan Egzersiz Davranışları Değişim Basamakları Anketi (EDDBA) uygulanmıştır. Öğrencilerin İletişim becerisi düzeylerini saptamak için Korkut (1996) tarafından geliştirilen 5’li likert tipindeki İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki farklılıkları tespit etmek için bağımsız değişken t-test ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Varyans analizinde ortaya çıkan anlamlı farklılıkların hangi değişkenden kaynaklandığını bulmak için Gabriel testi uygulanmıştır. Tüm analizlerde istatistiksel olarak anlamlılık derecesi p < 0,05 olarak tanımlanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında ise öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım durumları, hangi fakültede okudukları ve nerede fiziksel aktivite yaptıklarına göre iletişim becerisi düzeyinde anlamlı fark bulunmuştur (p< 0,05). Üniversite öğrencilerinin, cinsiyet göre iletişim becerisi düzeylerinde anlamlı bir farka rastlanmamıştır (p>0,05)

Kaynakça

  • Bingöl G, Demir A (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim Becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159.
  • Çalışkan N (2003). Sınıf öğretmenlerinin sözel olmayan iletişim davranışlarının değerlendirilmesi.Yayınlanmamış doktora tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Çaha Ö (1999). Spora yaslanarak bir nefes almak. Düşünen Siyaset, 1, 115-125.
  • Demirci E E (2002). İletişim becerileri eğitiminin mesleki eğitim merkezine devam eden genç işçilerin iletişim becerilerini değerlendirmelerine Etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Dilekman M, Başçı Z, Bektaş F (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2).
  • Gülbahçe Ö (2010). KK Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin İncelenmesi Kk Educatıon Faculty. Journal of Physical Education and Sport Sciences, 12(2).
  • Korkut F (1996). İletişim becerileri eğitiminin lise öğrencilerinin iletişim becerilerini değerlendirmelerine etkisi. 3P Dergisi. 4(3) 191-198.
  • Şirin H, Izgar H (2013). Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve Olumsuz Otomatik Düşünceleri Arasındaki İlişki İlköğretim Online, 12(2), 585-596,
  • Tepeköylü Ö (2007). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Manisa.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fahri Akçakoyun Bu kişi benim

Efecan Tezcan Bu kişi benim

Merve Ceylan Bu kişi benim

Vedat Mutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 2)

Kaynak Göster

APA Akçakoyun, F., Tezcan, E., Ceylan, M., Mutlu, V. (2016). The Investigation of the Communication Skill Levels of University Students according to Physical Activity Participation. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 2), 615-624.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).