BibTex RIS Kaynak Göster

Hentbol Ders Uygulamasında Kendini Değerlendirme Becerisinin Cinsiyet Değişkenine Göre Karşılaştırılması

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 1), 291 - 297, 25.08.2016

Öz

Bu çalışma; üniversite öğrencilerinin hentbol dersi uygulama sınav puanları ile kendini değerlendirme yöntemini kullanarak belirledikleri performans puanlarının arasındaki farkları cinsiyet değişkenine göre karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 64 kadın, 89 erkek olmak üzere toplam 153 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar cinsiyet değişkenine göre iki gruba ayrılmışlardır. Veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından hazırlanan, katılımcıların hentbol dersi uygulama performans puanlarının belirlendiği değerlendirme formu kullanılmıştır. Verilerden elde edilen sonuçlara göre; kadın ve erkek grupların kendini değerlendirme yöntemini kullanarak elde ettikleri puanlar arasında istatistiksel yönden anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak; kendini değerlendirme açısından erkek grubun kadın gruba göre ders performans puanlarına daha yakın bir değerlendirme yaptıkları saptanmıştır.

Kaynakça

  • Bahar M, Nartgün Z, Durmuş S, Bıçak B (2012). Geleneksel- Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri.(5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Mistar J (2011). A Study Of The Validty And Reliability Of Self-Assessment. TEFLIN Journal, Vol 22, No 1.
  • Mosston M, Ashworth S (2009). Beden Eğitimi Öğretimi, Ankara: Spor Yayınevi.
  • Taşdemir M (2014). Kendini Değerlendirme, Akran Değerlendirme ve Öğretmen Değerlendirmenin Yazılı Sınav Sonuçlarına Etkisi ve Başarı Yordayıcılığı. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5): 1911-1929.
  • Öney-Yazıcı E, Acar E (2010). Yapım Yöneticilerinin Çoklu-zeka Profillerinin Belirlenmesi (Multiple-Intelligence Profiling of Construction Managers), 1. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi 29 Eylül - 1 Ekim 2010, Ankara.
  • Semerci Ç (2001). Oluşturmacılık Kuramına Göre Ölçme ve Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi 1(2), 429–440.
  • Tanrıöğen A (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut MF, Baykul Y (2010). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. Pegem Akademi. Ankara.
  • Turkmen M (2013). The Relationships Between Gender, Physical Self-Perception, Sport Experience, Motivation Orientations And Academic Success. International Journal of Academic Research Part B; 5(5), 66-72.
  • Ürgüp S, Aslan C S (2015). Investigation Of Students’ Multiple İntelligence Domains İn Three Different Departments Of The School Of Physical Education And Sports. Educational Research and Reviews 10(15): 2068-2075.

Field : Sport Psychology Type : Research Article

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 1), 291 - 297, 25.08.2016

Öz

Bu çalışma; üniversite öğrencilerinin hentbol dersi uygulama sınav puanları ile kendini değerlendirme yöntemini kullanarak belirledikleri performans puanlarının arasındaki farkları cinsiyet değişkenine göre karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 64 kadın, 89 erkek olmak üzere toplam 153 öğrenci katılmıştır. Katılımcılar cinsiyet değişkenine göre iki gruba ayrılmışlardır. Veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından hazırlanan, katılımcıların hentbol dersi uygulama performans puanlarının belirlendiği değerlendirme formu kullanılmıştır. Verilerden elde edilen sonuçlara göre; kadın ve erkek grupların kendini değerlendirme yöntemini kullanarak elde ettikleri puanlar arasında istatistiksel yönden anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak; kendini değerlendirme açısından erkek grubun kadın gruba göre ders performans puanlarına daha yakın bir değerlendirme yaptıkları saptanmıştır

Kaynakça

  • Bahar M, Nartgün Z, Durmuş S, Bıçak B (2012). Geleneksel- Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri.(5. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Mistar J (2011). A Study Of The Validty And Reliability Of Self-Assessment. TEFLIN Journal, Vol 22, No 1.
  • Mosston M, Ashworth S (2009). Beden Eğitimi Öğretimi, Ankara: Spor Yayınevi.
  • Taşdemir M (2014). Kendini Değerlendirme, Akran Değerlendirme ve Öğretmen Değerlendirmenin Yazılı Sınav Sonuçlarına Etkisi ve Başarı Yordayıcılığı. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5): 1911-1929.
  • Öney-Yazıcı E, Acar E (2010). Yapım Yöneticilerinin Çoklu-zeka Profillerinin Belirlenmesi (Multiple-Intelligence Profiling of Construction Managers), 1. Proje ve Yapım Yönetimi Kongresi, ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi 29 Eylül - 1 Ekim 2010, Ankara.
  • Semerci Ç (2001). Oluşturmacılık Kuramına Göre Ölçme ve Değerlendirme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi 1(2), 429–440.
  • Tanrıöğen A (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut MF, Baykul Y (2010). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme. Pegem Akademi. Ankara.
  • Turkmen M (2013). The Relationships Between Gender, Physical Self-Perception, Sport Experience, Motivation Orientations And Academic Success. International Journal of Academic Research Part B; 5(5), 66-72.
  • Ürgüp S, Aslan C S (2015). Investigation Of Students’ Multiple İntelligence Domains İn Three Different Departments Of The School Of Physical Education And Sports. Educational Research and Reviews 10(15): 2068-2075.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuzhan Dalkıran

Cem Sinan Aslan Bu kişi benim

Ender Eyuboğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Dalkıran, O., Aslan, C. S., & Eyuboğlu, E. (2016). Hentbol Ders Uygulamasında Kendini Değerlendirme Becerisinin Cinsiyet Değişkenine Göre Karşılaştırılması. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 1), 291-297.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).