BibTex RIS Kaynak Göster

The Investigation of the Effect of Sponsorship Activities in Sports

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 3), 811 - 820, 22.12.2016

Öz

The companies which wish to differentiate themselves apart from competitors and provide a
positive corporate image give importance to sponsorship activities which have an extremely
active place in increasing the efficiency of their work as well as they use organizational
communication channels such as public relations, marketing and advertising in the most
efficient way. The oldest and most common type of sponsorship is accepted as sports
sponsorship which includes all kinds of sports activities. Sports sponsorship which varies
from sponsorship of individual sportsmen to sponsorship of sports teams and organizations is
one of the unique and different applications of sports marketing. The leading reason why
sports is preferred for sponsorship activities is many sports activities, especially football, are
to be accepted to have a common language and culture all over the world. Such more reasons
as the fact that sports events are followed by the large audiences all over the world; the sport
endorses the most revenue among all sectors, the most-watched program in the world is sport
programs in TV, the company has a very powerful and positive image in an international
arena and etc. motive organizations to be the sponsors of sporting activities. In this study,
various examples of sports sponsorship activities from our country and the world are going to
be examined and their contribution to the company is going to be evaluated.

Kaynakça

  • Akdağ ZK (2005). Antalya Kentsel Alanda Spor Sponsorluğunun Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü ve Etkisi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı. Antalya.
  • Altunbaş H (2007). Sporun Pazarlanması ve Pazarlama İletişiminde Spor. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5(1): 93-101.
  • Argan M, Katırcı H (2015). Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Baş M (2008). Spor Sponsorluğu ve Spor Federasyonlarının Sponsorluğa Bakışı Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (3): 111-124.
  • Brooks CM (1994). Sports Marketing. Competitive Business Strategies For Sports. New Jersey: Prentice Hall.
  • Bülbül AR (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Coşkun H (2000). Spor Sponsorluğu ve Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Sponsorluk Talimatı. I. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı: 249-250.
  • Covell D (2008). The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship. Sport Marketing Quarterly, 17 (2): 122-126.
  • Girişken Y, Giray C (2016). Vodafone’un Marka Kişiliği: Beşiktaş Taraftarı, Rakip Takım Taraftarları ve Takım Tutmayanların Algılarındaki Fark Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış Dergisi, 16 (1): 65-78.
  • Grassinger GE (2003). Sponsorluk Sözleşmesi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://sportsmarketing.blogcu.com/sponsorluk-ve-bayer-ornegi/2660077.(Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.falim.com.tr/#falimdunyası. (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,51986/bakanligimizca-belgelendirilen-sponsorluk-faaliyetleri.html (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.tema.org.tr/web_149662_1/entitialfocus.aspx?primary_id=501&type=2&target=categorial1&detail=single&sp_table=&sp_primary=&sp_table_extra=&openfrom=sortial. (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.tff.org/default.aspx?pageID=175. (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • Irak Ç (2009). Spor Sponsorluğu Yapan Firmaların Tercih sebepleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Ankara.
  • Karademir T, Devecioğlu S, Çoban B, Açak M, Kafkas ME (2009). Spor Sponsorluğunda Sektörel Yaklaşımlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (4): 151-157.
  • Nicholas AF, Roslow S, Duplish S, vd. (1999). Brand Recall and Brand Preference at Sponsored Golf and Tennis Tournaments. European Journal of Marketing, 3 (4): 8-11.
  • Odabaşı Y, Oyman M (2003). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Okay A (1998). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. İstanbul: Yeni Çizgi Yayın.
  • Okay A (2005). Sponsorluğun Temelleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk SA (1992). Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk). Pazarlama Dünyası Dergisi, 6 (35): 18-29.
  • Rhonda WM (1999). Event Sponsorship: An Exploratory Study of Small Business Objectives, Practices and Perceptions. Journal of Small Business Management, 37 (3): 28-32.
  • Soyer F (2003). Sporda Sponsorluk Kavramı, Kapsam ve Bir Araştırma. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şahin HM, Koç S, Yılgın A (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taşyürek K (2010). Tutundurmanın Yükselen Yıldızı: Sponsorluk ve Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Ankara.

Sponsorluk Faaliyetlerinin Spora Etkilerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt 4 (Özel Sayı 3), 811 - 820, 22.12.2016

Öz

Kendilerini rakiplerinden ayırmak ve pozitif kurumsal imaj sağlamak isteyen firmalar, halkla
ilişkiler, pazarlama ve reklamcılık gibi örgütsel iletişim kanallarını en verimli şekilde
kullanmak ve çalışmalarının verimliliğini arttırmak için son derece etkin bir yere sahip olan
sponsorluk faaliyetlerine önem vermektedirler. En eski ve en yaygın sponsorluk türü olarak
kabul edilen spor sponsorluğu, her türlü sportif faaliyeti kapsar. Bireysel sporcuların
sponsorluğu, spor takımlarının sponsorluğu ve spor organizasyonlarının sponsorluğu şeklinde
karşımıza çıkan spor sponsorluğu, spor pazarlamasının kendine özgü ve farklı
uygulamalarından birisidir. Sponsorluk faaliyetlerinde sporun tercih edilmesinin nedenlerinin
başında, futbol başta olmak üzere birçok spor faaliyetinin dünyanın her yerinde ortak bir dil
ve kültür olarak kabul edilmesi gelmektedir. Spor olaylarının dünyanın hemen her yerinde
büyük kitleler tarafından takip edilmesi, tüm sektörler içinde sporun ciro olarak birinci sırada
yer alması, dünya televizyonlarında en çok izlenen programların spor programları olması,
işletmenin uluslararası alanda çok güçlü ve pozitif bir imaja sahip olması gibi etkenler
kuruluşları sportif faaliyetlere sponsor olmaya yönlendirmektedir. Bu çalışmada spor
sponsorluğu faaliyetlerinin ülkemizden ve dünyadan çeşitli örnekleri incelenerek işletmelere
yaptıkları katkılar değerlendirilecektir. 

Kaynakça

  • Akdağ ZK (2005). Antalya Kentsel Alanda Spor Sponsorluğunun Tüketici Davranışları Üzerindeki Rolü ve Etkisi. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı. Antalya.
  • Altunbaş H (2007). Sporun Pazarlanması ve Pazarlama İletişiminde Spor. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5(1): 93-101.
  • Argan M, Katırcı H (2015). Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Baş M (2008). Spor Sponsorluğu ve Spor Federasyonlarının Sponsorluğa Bakışı Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (3): 111-124.
  • Brooks CM (1994). Sports Marketing. Competitive Business Strategies For Sports. New Jersey: Prentice Hall.
  • Bülbül AR (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Coşkun H (2000). Spor Sponsorluğu ve Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün Sponsorluk Talimatı. I. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi Bildiriler Kitabı: 249-250.
  • Covell D (2008). The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship. Sport Marketing Quarterly, 17 (2): 122-126.
  • Girişken Y, Giray C (2016). Vodafone’un Marka Kişiliği: Beşiktaş Taraftarı, Rakip Takım Taraftarları ve Takım Tutmayanların Algılarındaki Fark Üzerine Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış Dergisi, 16 (1): 65-78.
  • Grassinger GE (2003). Sponsorluk Sözleşmesi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • http://sportsmarketing.blogcu.com/sponsorluk-ve-bayer-ornegi/2660077.(Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.falim.com.tr/#falimdunyası. (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr/TR,51986/bakanligimizca-belgelendirilen-sponsorluk-faaliyetleri.html (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.tema.org.tr/web_149662_1/entitialfocus.aspx?primary_id=501&type=2&target=categorial1&detail=single&sp_table=&sp_primary=&sp_table_extra=&openfrom=sortial. (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • http://www.tff.org/default.aspx?pageID=175. (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • Irak Ç (2009). Spor Sponsorluğu Yapan Firmaların Tercih sebepleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Ankara.
  • Karademir T, Devecioğlu S, Çoban B, Açak M, Kafkas ME (2009). Spor Sponsorluğunda Sektörel Yaklaşımlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7 (4): 151-157.
  • Nicholas AF, Roslow S, Duplish S, vd. (1999). Brand Recall and Brand Preference at Sponsored Golf and Tennis Tournaments. European Journal of Marketing, 3 (4): 8-11.
  • Odabaşı Y, Oyman M (2003). Pazarlama İletişimi Yönetimi. İstanbul: Media Cat Kitapları.
  • Okay A (1998). Halkla İlişkiler Aracı Olarak Sponsorluk. İstanbul: Yeni Çizgi Yayın.
  • Okay A (2005). Sponsorluğun Temelleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Öztürk SA (1992). Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk). Pazarlama Dünyası Dergisi, 6 (35): 18-29.
  • Rhonda WM (1999). Event Sponsorship: An Exploratory Study of Small Business Objectives, Practices and Perceptions. Journal of Small Business Management, 37 (3): 28-32.
  • Soyer F (2003). Sporda Sponsorluk Kavramı, Kapsam ve Bir Araştırma. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şahin HM, Koç S, Yılgın A (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Taşyürek K (2010). Tutundurmanın Yükselen Yıldızı: Sponsorluk ve Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Ankara.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yahya Akkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt 4 (Özel Sayı 3)

Kaynak Göster

APA Akkaya, Y. (2016). The Investigation of the Effect of Sponsorship Activities in Sports. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 3), 811-820.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).