BibTex RIS Kaynak Göster

CINEMA IN THE ROLE OF CULTURAL INTERACTION: INTERCULTURALISM MOVIES IN FATIH AKIN AND FERZAN OZPETEK

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 340 - 349, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS101

Öz

People belonging to different cultures that they are different from each other, knowing foreign mutual status of communication with the consciousness into the state of cross-cultural communication is called.. Intercultural communication, which is an interdisciplinary branch of science, is gaining more and more importance every day. Cinema, society and win the appreciation of cultural codes in order to attract the attention of people to serve in an intense way. Therefore movies of different cultures to recognize each other, understanding and intercultural communication at the point of prejudice reduction emerges as an important element that is. Cinema, contained within the cultural characteristics of a global carrier. This condition as an element of cinema in cultural presence makes it even more important

Kaynakça

  • ARTUN, Erman’ POPÜLER TÜRK KÜLTÜRÜNÜN DÜNYA KÜLTÜRLERİNE ETKİSİ VE KATKISI’
  • BAUMAN, Z. (1999). KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • BAUMER T (2002) HANDBUCH INTERKULTURELLE KOMPETENZ, ZÜRİCH, ORELL FÜSSLİ.
  • GÜVENÇ, Bozkurt (1993), ‘TÜRK KİMLİĞİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • KARA, Çiğdem (1997), Halk Bilimi ve Folk Popüler Kitle Seçkin Kültürleri, Folklor/Edebiyat, S.9, İstanbul.
  • HALL Stuart, (2002) “YEREL VE KÜRESEL”, Çev: Hakan Tuncel, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
  • JAMESON Frederick, (2002) “KÜRESELLEŞME VE POLİTİK STRATEJİ”, Çev:
  • KONGAR, Emre (1997), KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ÇERÇEVESİNDE ULUSAL KÜLTÜR, www.kongar.org/makaleler.
  • TURAL, Sadık Kemal (1994), KÜLTÜREL KİMLİK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER, Ankara.
  • KARAKAYA, Serdar, KÜRESELLEŞME, KÜLTÜREL YAYILMACILIK VE ULUSAL SİNEMALAR’ SBE Dergisi Bahar 2004 Sayı 12
  • KÜNÜÇEN Hale, Nuray Hilal Ateş’ FATİH AKIN’IN FİLMLERİNDE KADININ SUNUM BİÇİMİ’
  • MALETZKE,G ‘İLETİŞİM MODELLERİ’
  • ORMANLI, Okan ‘ KÜRESELLEŞME VE YERELLİK BAĞLAMINDA GÜNÜMÜZ TÜRK SİNEMASI’ İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İstanbul, Türkiye
  • ÖZTÜRK Demet, ‘FERZAN ÖZPETEK SİNEMASI’
  • PÖSTEKİ,.Nigar ‘EURIMAGES DESTEKLİ TÜRK SİNEMASI VE AVRUPALI OLMAK’
  • SUNGUR Suat,’KÜLTÜREL EMPERYALİZMİN ÖTESİ: KÜRESELLEŞME, İLETİŞİM VE YENİ ULUSLARARASI DÜZEN’ Stratejik Araştırmalar Dergisi / Journal of Strategic Studies 1 (1), 2008, 94-138
  • ŞENTÜRK Kara, Eylem ‘KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM: KABHİ KHUSHİ KABHİE GHAM ADLI HİNT FİLMİNDEKİ KÜLTÜREL KODLARIN İNCELENMESİ’ İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi
  • YALVAÇ, Ahsen ‘TÜRK SİNEMASI VE ARABESK’ / Agora K. Temmuz 2013

KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİMDE SİNEMANIN ROLÜ: FERZAN ÖZPETEK VE FATİH AKIN FİLMLERİNDE KÜLTÜRLERARASILIK

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 340 - 349, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS101

Öz

Farklı kültürlere mensup insanların birbirlerinden farklı olduklarını bilerek karşılıklı yabancı olma durumunun bilinciyle iletişime girmeleri durumuna kültürlerarası iletişim denmektedir. Disiplinlerarası bir bilim dalı olan kültürlerarası iletişim, her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Sinema, toplumun beğenisini kazanmak ve insanların dikkatini çekebilmek amacıyla kültürel kodlara yoğun bir şekilde yer vermektedir. Bu nedenle sinema filmleri farklı kültürlerin birbirini tanıması, anlaması ve önyargıların azaltılması noktasında kültürlerarası iletişimi destekleyen önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır. Sinema, içinde barındırdığı kültürel özelliklerin taşıyıcısı olan küresel bir araçtır. Bu durum sinemanın kültürel bir öğe olarak varlığını daha da önemli kılmaktadır

Kaynakça

  • ARTUN, Erman’ POPÜLER TÜRK KÜLTÜRÜNÜN DÜNYA KÜLTÜRLERİNE ETKİSİ VE KATKISI’
  • BAUMAN, Z. (1999). KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • BAUMER T (2002) HANDBUCH INTERKULTURELLE KOMPETENZ, ZÜRİCH, ORELL FÜSSLİ.
  • GÜVENÇ, Bozkurt (1993), ‘TÜRK KİMLİĞİ, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
  • KARA, Çiğdem (1997), Halk Bilimi ve Folk Popüler Kitle Seçkin Kültürleri, Folklor/Edebiyat, S.9, İstanbul.
  • HALL Stuart, (2002) “YEREL VE KÜRESEL”, Çev: Hakan Tuncel, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
  • JAMESON Frederick, (2002) “KÜRESELLEŞME VE POLİTİK STRATEJİ”, Çev:
  • KONGAR, Emre (1997), KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ÇERÇEVESİNDE ULUSAL KÜLTÜR, www.kongar.org/makaleler.
  • TURAL, Sadık Kemal (1994), KÜLTÜREL KİMLİK ÜZERİNE DÜŞÜNCELER, Ankara.
  • KARAKAYA, Serdar, KÜRESELLEŞME, KÜLTÜREL YAYILMACILIK VE ULUSAL SİNEMALAR’ SBE Dergisi Bahar 2004 Sayı 12
  • KÜNÜÇEN Hale, Nuray Hilal Ateş’ FATİH AKIN’IN FİLMLERİNDE KADININ SUNUM BİÇİMİ’
  • MALETZKE,G ‘İLETİŞİM MODELLERİ’
  • ORMANLI, Okan ‘ KÜRESELLEŞME VE YERELLİK BAĞLAMINDA GÜNÜMÜZ TÜRK SİNEMASI’ İstanbul Kültür Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, İstanbul, Türkiye
  • ÖZTÜRK Demet, ‘FERZAN ÖZPETEK SİNEMASI’
  • PÖSTEKİ,.Nigar ‘EURIMAGES DESTEKLİ TÜRK SİNEMASI VE AVRUPALI OLMAK’
  • SUNGUR Suat,’KÜLTÜREL EMPERYALİZMİN ÖTESİ: KÜRESELLEŞME, İLETİŞİM VE YENİ ULUSLARARASI DÜZEN’ Stratejik Araştırmalar Dergisi / Journal of Strategic Studies 1 (1), 2008, 94-138
  • ŞENTÜRK Kara, Eylem ‘KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM: KABHİ KHUSHİ KABHİE GHAM ADLI HİNT FİLMİNDEKİ KÜLTÜREL KODLARIN İNCELENMESİ’ İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi
  • YALVAÇ, Ahsen ‘TÜRK SİNEMASI VE ARABESK’ / Agora K. Temmuz 2013
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zühal Özkan

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Özkan, Z. (2016). KÜLTÜRLERARASI ETKİLEŞİMDE SİNEMANIN ROLÜ: FERZAN ÖZPETEK VE FATİH AKIN FİLMLERİNDE KÜLTÜRLERARASILIK. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 340-349. https://doi.org/10.14486/IJSCS101
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).