BibTex RIS Kaynak Göster

The Research Of The Factors Affecting The Trade Mark Preferences Of The Students Attending Higher School Of Physical Education And Sports

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 415 - 423, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS114

Öz

This study was made to identify the factors affecting the trade mark preferences of the students attending Higher School of Physical Education and Sports.

In this study survey technique was used as data collecting tool and the surveys were applied by the searcher.  The questionnaire was applied to 88 males and 122 females who are the students of Higher School of Physical Education and Sports. By the investigating thefactors affecting sports products’  trade mark preferences,  the scale was subjected reliability test with Cronbach Alpha technique and it was found valid with the rate of %85. For this study, the scale of which reliability and validity test has been made before by Tozoğlu (2009) was used. The data collected was evaluated through the SPSS programme. While evaluting, the percentage and frequency test results were used.

The objective of this study is to determine how often the students attending Higher School of Physical Education and Sports does sports and whatkind of sports and recreation activities they do and whatkind of clothes and what trade mark clothes they prefer while doing these activities and what affects these preferences. It is also considered that this study will provide infomation to companies producing sports products about the expectations and needs of market and which communication tools are effective on the consumers.

Kaynakça

  • Ar AA. (2007). Marka ve Marka Stratejileri, Nobel Basımevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Argan M, Katırcı H. (2002). Spor Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ., 1.
  • Baskı, Ankara, s.228.
  • Arnold W.( 2001). Das 1x1 Des Marketings 10 Stufen zum Erfolg, Augsburg, mgv .
  • Elitok B. (2003). Hadi Markalaşalım, Sistem Yayıncılık, İstanbul. s.91.
  • Odabaşı Y, Barış G. (2003). Tüketici Davranışı, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. 2. Baskı, İstanbul. s.17
  • Odabaşı Y, Oyman M. (2007). Pazarlama İletişimi Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri AŞ., 7. Baskı, İstanbul. s.369.
  • Oh J, Fiorito SSS. ( 2002 ). Korean Women’s Clothing Brand Loyalty, Journal of Fashion Marketing and Management. s.222.
  • Ries A, L. (2006). Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Çeviren: Atakan Özdemir, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. İstanbul. s.117.
  • Rooney, JA. (1995). Branding: a trend for today and tomorrow, The Journal of Product and Brand Management, C: 4. S.54.
  • Tozoglu E. Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Spor Ürünlerinde Marka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması ve Karşılaştırılması Doktora tezi. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.2009.İstanbul. s.2,116,117.
  • Uztuğ F. (2003). Markan Kadar Konuş, Kapital Medya Hizmetleri AŞ, 1. Baskı, İstanbul. s.32

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SPOR ÜRÜNLERİNDE MARKA TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 415 - 423, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS114

Öz

Bu çalışma Gaziantep üniversitesi Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan örgencilerin marka tercihlerini etkileyen unsurların belirlemek amacı ile araştırma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış ve anketler araştırmacı tarafından uygulanmaya çalışılmıştır. Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek okulunda Beden Eğitimi öğretmenliği, Antrenörlük ve Spor yöneticiliği bölümlerinde okuyan 88 kadın 122 erkek toplam 210 kişiden oluşmaktadır. Spor ürünlerinde marka tercihlerinde etkili olan unsurların incelenmesi ile ölçek Cronbach Alpha istatistik yöntemi ile güvenirlilik testine tabi tutulmuş ve çalışma anketi 0.85 oranında geçerli olduğu bulunmuştur. Bu çalışma için daha önce Tozoglu tarafından geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılan ölçek kullanılmıştır. Toplanan veriler ise SPSS 15,0 istatistik paket programı kullanılmıştır. Değerlendirmede ise tanımlayıcı istatistikler olarak yüzde ve frekans testleri sonuçlarından yararlanılmıştır (Tozoglu, 2009: 3) Bu çalışmanın amacı Beden eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan örgencilerin ne sıklıkla spor yaptıkları, boş zamanlarında ne tür sportif rekreatif faaliyetlerde bulunduklarını ve bu tür faaliyetlerde bulunurken ne tür ve marka kıyafetleri tercih ettikleri ve bu tercihlerinde nelerin etkili olduğunu belirlemeye çalışılmıştır. Ayı zamanda spor ürünü üreten firmaların pazarın beklenti ve ihtiyaçlarını belirlemelerinde ve tüketici üzerinde etkili olan iletişim araçlarını kullanmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Ar AA. (2007). Marka ve Marka Stratejileri, Nobel Basımevi, 2. Baskı, Ankara.
  • Argan M, Katırcı H. (2002). Spor Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ., 1.
  • Baskı, Ankara, s.228.
  • Arnold W.( 2001). Das 1x1 Des Marketings 10 Stufen zum Erfolg, Augsburg, mgv .
  • Elitok B. (2003). Hadi Markalaşalım, Sistem Yayıncılık, İstanbul. s.91.
  • Odabaşı Y, Barış G. (2003). Tüketici Davranışı, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. 2. Baskı, İstanbul. s.17
  • Odabaşı Y, Oyman M. (2007). Pazarlama İletişimi Yönetimi, Kapital Medya Hizmetleri AŞ., 7. Baskı, İstanbul. s.369.
  • Oh J, Fiorito SSS. ( 2002 ). Korean Women’s Clothing Brand Loyalty, Journal of Fashion Marketing and Management. s.222.
  • Ries A, L. (2006). Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Çeviren: Atakan Özdemir, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. İstanbul. s.117.
  • Rooney, JA. (1995). Branding: a trend for today and tomorrow, The Journal of Product and Brand Management, C: 4. S.54.
  • Tozoglu E. Türkiye'deki ve Amerika'daki Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Spor Ürünlerinde Marka Tercihini Etkileyen Faktörlerin Araştırılması ve Karşılaştırılması Doktora tezi. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.2009.İstanbul. s.2,116,117.
  • Uztuğ F. (2003). Markan Kadar Konuş, Kapital Medya Hizmetleri AŞ, 1. Baskı, İstanbul. s.32
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hüseyin Öztürk

Yusuf Aykal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Öztürk, H., & Aykal, Y. (2016). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULUNDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN SPOR ÜRÜNLERİNDE MARKA TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ARAŞTIRILMASI. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 415-423. https://doi.org/10.14486/IJSCS114
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).