BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on the Comparison of the Multiple Intelligince Types of the Candidates Who Succeeded and Failed in the Entrance Exams of Physical Education and Sports School

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 891 - 897, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS164

Öz

The purpose of the study, candidates who participated in a special aptitude test of Physical Education and Sports School are compared those who were eligible to register with the win of Multiple Intelligence Areas. In the research Scan model was used. Within the investigation, in 785 candidates who applied Bartin Universty School of Physical Education and Sports Special Ability Test for 2013-2014 academic year, 536 volunteer candidates who have average age yaş = 21.15± 2.66 constitude. As data collection tool, belogns to the candidates personal information form and “Multiple Intelligences Inventory” which was developed by Özden (2003) for he identification of multiple intellegences was applied. Reliability coefficient was discovered as .96. In evaluation of data, SPSS data analysis program was used. In evaluation of data, frequency, average, standard, deviation from descriptive statistical techniques was used. Also by taking into account normal distribution of the data, Independent Sample T-test of statistical techniques was used.

In considering the findings of the study “Bodily-Kinesthetic Intelligence” which is a field of Multiple Intelligences of candidates as statistically significant diffirence was found in the area. Candidates winning higher than avarage scores candidates who can not win are seen to have.

Also, “Social-Interpersonal Intelligence” of candidates qualifing to register with who can not qualify to register statistically significant results were observed in the levels. Winning candidates in this area compared to the candidates who win more than others, it is concluded that they carry the dominant features.

As a result of “Verbal-Linguistic Intelligence”, “Logical-Mathematical Intelligence”, “Musical-Rhythmic Intelligence”, “Bodily-Kinesthetic Intelligence, “Social-Interpersonal Intelligence” of Multiple Intelligence Areas candidates who participated in Physical Education and Sports School those who were eligible to register with the win in size as statistically significant differences were observed.

Kaynakça

  • Altınok, E. (2008). Beden Eğitimi öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Çoklu Zekâ Alanlarının İncelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Armstrong, T. (1994). Multiple Intelligences in the Classroom. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria
  • Armstrong, T. (2003). The multiple intelligences of reading and writing. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development
  • Bayrak, Ç. Çeliksoy, M.A. ve Çeliksoy, S. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki öğrencilerin Çoklu Zekâ Kuramına İlişkin Zekâ Profilleri ve Uygulanan Yetenek Giriş Sınavları İle İlişkisi, 10-11 Haziran, Bursa: 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu.
  • Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21th century. New York: Basic Books
  • Gardner, H., (2006). Multiple intelligences: New horizons. New York: Basic Books
  • Gardner, H., (2004). Zihnin Çerçeveleri: Çoklu Zeka Kuramı, Çeviren: Ebru Kılıç, Alfa Yayınları, İstanbul
  • Gottfredson, L.S. (1997). Mainstream Sience on Intelligence: An Editorial With 52 signatories, History and Bibliography, Intelligence Journal 24 (1) p. 13–23
  • Hoşgörür, V. ve Katrancı, M. (2007). Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zekâ Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, ss.: 33-42.
  • Kurtçuoğlu, S. (2007). Lise 11. Sınıf Biyoloji Dersi Sindirim Sistemi Konusunda Uygulanan Çoklu Zekâ Kuramının Öğrencilerin Başarılarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Şahin, A. (2009). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Giren Adayların Kaygı Düzeyleri İle Özel Yetenek Sınav Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınavlarında Kayıt Yaptırmaya Hak Kazanan Adaylar ile Hak Kazanamayan Adayların Çoklu Zekâ Alanların Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt 2 (Özel Sayı 1), 891 - 897, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS164

Öz

Çalışmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan adaylardan kayıt yaptırmaya hak kazananlar ile kazanamayanların Çoklu Zekâ Alanlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 2013–2014 eğitim öğretim yılı için Bartın Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına başvuran 785 adaydan yaş ortalaması xyaş=21.15 ± 2.68 olan 536 gönüllü aday çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak adaylara ait kişisel bilgi formu ve çoklu zekâ alanlarının belirlenmesi için Özden (2003) tarafından geliştirilen “Çoklu Zekâ Envanteri” uygulanmıştır. Güvenirlik katsayısı .96 olarak bulunmuştur. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS veri analizi programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel tekniklerden, frekans, ortalama, standart sapma değerleri elde edilmiştir. Ayrıca verilerin normal dağılımları dikkate alınarak vardamsal istatistiksel tekniklerden Bağımsız Örneklem t-Testi (Independent Samples t-Test) kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, adayların Çoklu Zekânın bir alanı olan “BedenselKinestetik Zekâ” alanında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Kazanan adayların, kazanamayan adaylara göre daha yüksek ortalama puanlarına sahip oldukları görülmektedir. Ayrıca, kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar ile kazanamayan adayların “SosyalKişilerarası Zekâ” düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç gözlemlenmiştir. Kazanan adayların kazanamayan adaylara oranla bu alanda diğerlerine göre daha baskın özellikler taşıdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu sınavlarına katılan adayların kayıt yaptırmaya hak kazanlar ile kazanamayanların Çoklu Zeka Alanlarının “Sözel-Dilsel Zeka”, “Mantıksal- Matematiksel Zeka”, “Müziksel- Ritmik Zeka”, “Bedensel- Kinestetik Zeka”, Sosyal- Kişilerarası Zeka” boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir

Kaynakça

  • Altınok, E. (2008). Beden Eğitimi öğrencilerinin Bazı Değişkenlere Göre Çoklu Zekâ Alanlarının İncelenmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Konya: Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Armstrong, T. (1994). Multiple Intelligences in the Classroom. Virginia: Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria
  • Armstrong, T. (2003). The multiple intelligences of reading and writing. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development
  • Bayrak, Ç. Çeliksoy, M.A. ve Çeliksoy, S. (2005). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki öğrencilerin Çoklu Zekâ Kuramına İlişkin Zekâ Profilleri ve Uygulanan Yetenek Giriş Sınavları İle İlişkisi, 10-11 Haziran, Bursa: 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu.
  • Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21th century. New York: Basic Books
  • Gardner, H., (2006). Multiple intelligences: New horizons. New York: Basic Books
  • Gardner, H., (2004). Zihnin Çerçeveleri: Çoklu Zeka Kuramı, Çeviren: Ebru Kılıç, Alfa Yayınları, İstanbul
  • Gottfredson, L.S. (1997). Mainstream Sience on Intelligence: An Editorial With 52 signatories, History and Bibliography, Intelligence Journal 24 (1) p. 13–23
  • Hoşgörür, V. ve Katrancı, M. (2007). Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zekâ Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, ss.: 33-42.
  • Kurtçuoğlu, S. (2007). Lise 11. Sınıf Biyoloji Dersi Sindirim Sistemi Konusunda Uygulanan Çoklu Zekâ Kuramının Öğrencilerin Başarılarına Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Şahin, A. (2009). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavına Giren Adayların Kaygı Düzeyleri İle Özel Yetenek Sınav Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Erol Bu kişi benim

Murat Kul

Taner Bozkuş Bu kişi benim

Gürkan Elçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt 2 (Özel Sayı 1)

Kaynak Göster

APA Erol, Z., Kul, M., Bozkuş, T., Elçi, G. (2016). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sınavlarında Kayıt Yaptırmaya Hak Kazanan Adaylar ile Hak Kazanamayan Adayların Çoklu Zekâ Alanların Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 891-897. https://doi.org/10.14486/IJSCS164
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).