Türkiye’ de ve Dünya’ da özellikle 1980
sonrasında yaşanan değişim ve yeni oluşumlar Tüketim Kültürünün az gelişmiş
ülkeler üzerindeki etkilerini arttırmıştır.
Kapitalizmin önemli unsurlarından olan tüketim kültürü, kitle iletişim
araçları ve küreselleşmeyle birlikte yaşamın her evresinde olduğu gibi evlilik
ritüellerinin organize edilmesinde de uygulama alanı bulmuştur. Bu çalışma ile kitle
iletişim araçları aracılığıyla uluslararası kültür öğelerinin Türkiye’ deki
evlilik ritüellerini değiştirmesi, yeni ritüellerin organizasyon şirketleri ve
hedef kitleleri tarafından benimsenerek yaygınlaşması irdelenmiştir. Araştırma
kapsamında 2016 yılında Türkiye ’de yayınlanan evlilik dergileri taranarak söz
konusu dergilerde en çok yer alan organizasyon şirketleriyle mülakat
yapılmıştır. Türkiye’ de evlilik ritüellerinin yeniden şekillenmesi ve yeni
türevlerinin ortaya çıkması ile Tüketim Kültürü arasında bir etkileşim olduğu
sonucuna varılmıştır.
Tüketim Kültürü Evlilik Ritüelleri Kapitalizm Kitle İletişim Araçları Küreselleşme
The
transition and new phenomenon experienced in Turkey and the World
particularly after 1980 have increased the effects of Consumption Culture on
under-developed countries. Consumer culture, which is one of the most
important elements of capitalism, also had reflections in the organization
of marital rituals with the effect of mass communication tools and
globalization, as is the case with every other aspect of life.The present study
analyses redesign of marital rituals in Turkey with the effect of the
international cultural elements through mass communication means, and adoption
and spreading of the new ceremonies within the society. Wedding magazines
published in Turkey in 2016 have been screened and popular event organizers
appearing in these magazines have been interviewed within the scope of the
study. It has been concluded that the redesign of marital rituals and emergence
of the new derivatives are results of the interaction with the
Consumption Culture.
Consumption Culture Marital Rituals Capitalism Mass Media Globalisation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 10 |