Günümüzde kurumlar, sürdürülebilirlik anlayışıyla iş süreçlerini gerçekleştirerek faaliyette bulundukları çevreye katkı sağlamaktadır. Sürdürülebilirlik anlayışı Birleşmiş Milletlerin 17 adet Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini kapsayan ve 2030 yılına kadar bu amaçların gerçekleştirilmesinde kurumların da geniş ölçüde katkı sağlamasını ifade eden bir kavramdır. Kurumsal vatandaş olarak ekonomik, sosyal ve toplumsal alanlarda kurumların görevlerini yerine getirmesi varlığını sürdürebilmesi için gerekli olmaktadır. Halkla ilişkiler disiplini bu noktada kurumların toplum ile bütünleşmesini sağlamakta ve kurum ile toplum arasında köprü konumunda bulunmaktadır. Bu çalışmada kurumların sürdürülebilir kalkınma amaçları kapsamında sürdürülebilirliğe yönelik katkılarının incelenmesi ve bu katkılarının entegre raporlarda ne şekilde gösterildiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. İnceleme sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren Allianz Türkiye’nin web sitesinde yer alan entegre raporlar üzerinden gerçekleştirilmiştir. Allianz Türkiye, “2019 Entegre Raporu” ile sigortacılık sektöründe entegre rapor yayımlayan ilk şirket olduğu için çalışmada örnek vaka kapsamında incelemeye tabi tutulmuştur. Araştırmada doküman analizi ile elde edilen bulgular betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiş. Allianz Sigorta’nın sürdürülebilirlik kapsamında “iyi toplum”, “iyi çevre” ve “iyi kurum” başlıkları altında faaliyetlerde bulunduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra kurumun sağlıklı ve kaliteli yaşam, nitelikli eğitim, toplumsal cinsiyet eşitliği, iklim eylemi, insana yakışır iş ve ekonomi olmak üzere 5 adet belirlediği sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda faaliyetlerde bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Entegre raporlama kurumsal sürdürülebilirlik sürdürülebilir kalkınma amaçları sürdürülebilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 23 |