BibTex RIS Kaynak Göster

Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri

Yıl 2015, Cilt: 35 Sayı: 1, 125 - 134, 01.03.2015

Öz

Bu makalede, otomobil klima sisteminin işletme parametrelerinin kabin ısıl algısı üzerindeki etkileri analiz edilmiştir. Isıl algı, bütün vücut ve vücudun bölgeleri için, eşdeğer sıcaklık yaklaşımı kullanılarak değerlendirilmiştir. Analizler, bir sanal ısıl manken kullanılarak, HAD yazılımı STAR-CCM+ yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ISO14505-2:2008 standardına uygun olarak, sadece kuru ısı transferi gözlenmiştir ve sürücü, yüzey sıcaklığı sabit ısıl manken gibi modellenmiştir. Değişken parametreler hava akış doğrultusu, havalandırma deliği çıkışındaki hava sıcaklığı ve hızıdır. Bu değişkenlerin farklı değerlerinde, bütün vücut için ısıl algı belirlenmiş ve yerel konforsuzluk oluşumu ölçülmüştür. Seçilmiş olan değişkenlerden, hava akış yönünün, hava akışına maruz kalan kişinin vücudundan olan ısı akısına en çok etki eden değişken olduğu görülmüştür. İncelenmiş olan şartlarda, bütün vücut nötr ısıl algı hissettiğinde bile, yerel konforsuzluk belirlenmiştir

Influence of the Ventilation System Setting in the Passenger Car on the Local Thermal Sensation of a Driver

Yıl 2015, Cilt: 35 Sayı: 1, 125 - 134, 01.03.2015

Öz

This paper presents the analysis of the influence of operational parameters of the air-conditioning system have on thermal sensation in a vehicle cabin. Thermal sensation has been evaluated using equivalent temperatures for the whole body and parts of the body. The analysis has been conducted on a virtual thermal manikin with CFD software STAR-CCM+. In accordance with the standard ISO 14505-2:2008, only dry heat transfer has been observed and a driver has been modelled as a thermal manikin with the constant temperature of the surface. Variable parameters were the direction of the vents, air temperature and air velocity at the vent outlet. For those variables under different conditions, thermal sensation has been determined for the whole body and occurrence of local discomfort has been measured. The results have showed that among the selected parameters the direction of the vents has the most significant influence on the local distribution of heat fluxes over the body of the exposed person. Under the conditions presented, local discomfort has been noted even though the whole body experienced neutral thermal sensation

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53CK28YN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dragan Ružıć Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 35 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ružıć, D. (2015). Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri. Isı Bilimi Ve Tekniği Dergisi, 35(1), 125-134.
AMA Ružıć D. Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri. Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi. Mart 2015;35(1):125-134.
Chicago Ružıć, Dragan. “Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri”. Isı Bilimi Ve Tekniği Dergisi 35, sy. 1 (Mart 2015): 125-34.
EndNote Ružıć D (01 Mart 2015) Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri. Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi 35 1 125–134.
IEEE D. Ružıć, “Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri”, Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi, c. 35, sy. 1, ss. 125–134, 2015.
ISNAD Ružıć, Dragan. “Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri”. Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi 35/1 (Mart 2015), 125-134.
JAMA Ružıć D. Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri. Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi. 2015;35:125–134.
MLA Ružıć, Dragan. “Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri”. Isı Bilimi Ve Tekniği Dergisi, c. 35, sy. 1, 2015, ss. 125-34.
Vancouver Ružıć D. Yolcu Otomobilinde Havalandırma Ayarlarının Sürücünün Yerel Isıl Algısı Üzerine Etkileri. Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi. 2015;35(1):125-34.