Şehir markası,
kentin diğer kentlerden farklılaşmasını amaçlar. Kentin baskın ve ayırt edici
özellikleri ortaya konularak şehirde yaşayanlarla birlikte artı değer
yaratılmaya uğraşılır. Şehre yönelik yatırımlar teşvik edilerek ekonomik katkı
elde edilmeye çalışılır. Böylece şehrin ortak hafızası oluşturularak şehrin
tanınırlığının arttırılması hedeflenir. Görüldüğü gibi şehirlerin
markalaşmasında önemli unsurlardan biri, şehirde yaşayanlardır. Şehirde
yaşayanlar, şehri nasıl algılamaktadırlar? Bu konuda yapılan çalışmalar
incelendiğinde şehir marka kişiliği kavramıyla karşılaşılmaktadır. Marka
kişiliği, insani özelliklerin markayla ilişkilendirilmesi olarak
tanımlanmaktadır. Bu durumda şehrin marka kişiliği, şehir ile insani
özelliklerin eşleştirilerek markayla ilişkilendirilmesi olarak ifade
edilebilir. Bu çalışmada tüketicilerin içinde yaşadıkları şehri, insani
özelliklere göre değerlendirdiklerinde nasıl algıladıkları sorusuna cevap
aranmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için Kayseri merkezde yaşayan 504 vatandaş
ile yüzyüze anket yapılmıştır. Anket formu hazırlanırken Aaker’ın marka kişilik
ölçeği baz alınmıştır. Verilerin toplanmasında kullanılan örnekleme yöntemi,
tesadüfi örnekleme yöntemlerinden katmanlarına göre örneklemedir. Verilerin
analizinde faktör analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Kayseri
merkezinde yaşayan tüketicilerin beş farklı boyutta (samimiyet, etkileyici,
yetkin, sosyal ve coşkulu) şehri konumlandırdıkları saptanmıştır.
Şehir Markası Marka Şehir Şehir Pazarlaması Marka Kişiliği Kent Pazarlaması
The city brand aims to differentiate the city
from other cities. While the city is been put forth the dominant and
distinctive features, it is tried to create surplus value with those living in
the city. It is deal to obtain economic contribution by encouraging investment
towards city. Thus, it is aimed to increase the recognition of the city by
creating a shared memory of the city. As you can see, one of the important
factors in the branding of cities has been the people living in the city. How
do people living in the city perceive the city? When the studies done on this
subject are examined, the concept of city brand personality is comes out. Brand
personality is defined as associating human characteristics with brand. Thus
situated, the brand personality of the city can be expressed as being
associated with the brand by matching the city with human characteristics. In
this study, the answer to the question of how consumers perceive the city they
have lived in according to their human characteristics is sought. In order to
achieve this goal, it was conducted with 504 citizens living in the center of
Kayseri by survey. When it is preparing the questionnaire, it is been based the
brand personality scale of Aaker. Sampling method used for collecting data is sampled
according to stratifiedof random sampling methods. Factor analysis was used in
the analysis of the data. As a result of the research, it was determined that
the consumers living in the center of Kayseri are perceived five city brand
dimensions (sincerity, impressive, competent, social and enthusiastic).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.