Yıl 2020, Cilt 5 , Sayı 1, Sayfalar 10 - 21 2020-02-29

Comparison of Brand Valuation Methods in Perceptions of Bank Customers
Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması

Seda Sağlamyürek Taşdemir [1] , Salih YILDIZ [2]


The brand makes it important for the days and leaders. It was necessary for a brand or public offering. For this reason, various brand valuation methods and began to be used. The different and positive aspects of the developed methods were evaluated. A generally accepted appraisal system was not found in measuring brand values. Brand Finances brand value measures, which have been adjusted or adjusted in this case, or both financial and management are considered as mixed values of the products that we consider a product we deal with, are compared. For this purpose, firstly, brand and brand valuation methods are explained. Afterwards, the analyzes carried out to the 6 banks discussed, tried to reveal the differences in the valuation of two different brands.

Marka, her geçen gün şirketler ve tüketiciler için önemli hale gelmektedir. Özellikle şirketlerin marka değerlerinin belirlenmesi satın alma, birleşme ya da halka arzlarında gereklilik arz etmektedir. Bu sebeple birçok marka değerleme yöntemi geliştirilmiş ve kullanılmaya başlanmıştır. Geliştirilen yöntemlerin birbirinden farklı olumlu ve olumsuz yönleri olmasına karşın şirketlerin marka değerlerinin ölçülmesinde genel kabul görmüş bir değerleme sistemi bulunamamıştır. Bu durum sonucunda yapılan çalışmalar ya uyarlama şeklinde olmuş ya da hem finansal hem de tüketici marka tercihlerinin birlikte değerlendirilmesini zorlaştırmıştır. Ele aldığımız çalışmada da tüketicilerin markalara biçtikleri değerler ile karma yöntemler içerisinde sayılan Brand Finance marka değeri ölçüleri karşılaştırılmıştır. Bunun için ilk olarak marka ve marka değerleme yöntemleri açıklanmıştır. Daha sonra çalışmada ele alınan 6 bankaya yapılan analizler sonucunda iki farklı marka değerleme arasındaki farklılıklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır.

  • Brand Finance, Turkey 100 – TheAnnual Report on Turkey’s Most ValuableBrands
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-1162-9037
Yazar: Seda Sağlamyürek Taşdemir (Sorumlu Yazar)
Kurum: GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ, GÜMÜŞHANE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ
Ülke: Turkey


Orcid: 0000-0002-1002-5960
Yazar: Salih YILDIZ

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 29 Şubat 2020

Bibtex @araştırma makalesi { isrjournal615110, journal = {The Journal of International Scientific Researches}, issn = {2458-8725}, address = {}, publisher = {Salih YILDIZ}, year = {2020}, volume = {5}, pages = {10 - 21}, doi = {10.23834/isrjournal.615110}, title = {Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması}, key = {cite}, author = {Sağlamyürek Taşdemir, Seda and Yıldız, Salih} }
APA Sağlamyürek Taşdemir, S , Yıldız, S . (2020). Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması . The Journal of International Scientific Researches , 5 (1) , 10-21 . DOI: 10.23834/isrjournal.615110
MLA Sağlamyürek Taşdemir, S , Yıldız, S . "Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması" . The Journal of International Scientific Researches 5 (2020 ): 10-21 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/isrjournal/issue/52772/615110>
Chicago Sağlamyürek Taşdemir, S , Yıldız, S . "Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması". The Journal of International Scientific Researches 5 (2020 ): 10-21
RIS TY - JOUR T1 - Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması AU - Seda Sağlamyürek Taşdemir , Salih Yıldız Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.23834/isrjournal.615110 DO - 10.23834/isrjournal.615110 T2 - The Journal of International Scientific Researches JF - Journal JO - JOR SP - 10 EP - 21 VL - 5 IS - 1 SN - 2458-8725- M3 - doi: 10.23834/isrjournal.615110 UR - https://doi.org/10.23834/isrjournal.615110 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 The Journal of International Scientific Researches Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması %A Seda Sağlamyürek Taşdemir , Salih Yıldız %T Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması %D 2020 %J The Journal of International Scientific Researches %P 2458-8725- %V 5 %N 1 %R doi: 10.23834/isrjournal.615110 %U 10.23834/isrjournal.615110
ISNAD Sağlamyürek Taşdemir, Seda , Yıldız, Salih . "Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması". The Journal of International Scientific Researches 5 / 1 (Şubat 2020): 10-21 . https://doi.org/10.23834/isrjournal.615110
AMA Sağlamyürek Taşdemir S , Yıldız S . Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması. ISRjournal. 2020; 5(1): 10-21.
Vancouver Sağlamyürek Taşdemir S , Yıldız S . Banka Müşterilerinin Algıları Çerçevesinde Marka Değerleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması. The Journal of International Scientific Researches. 2020; 5(1): 10-21.