Bu çalışmada, sosyal hikâye içinde sunulan şemaya dayalı yöntemin değişim problemleri çözme yönteminin öğrenme güçlüğü olan üçüncü sınıfa devam eden öğrencilerin sözel matematik değişim problemi çözme performansı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile iletişim kurulduktan sonra üç öğrenme güçlüğü tanılı öğrenci belirlenerek çalışmaya katılmıştır. Araştırmada, sözel matematik problemlerinin öğretimi için özel program hazırlanmış ve sosyal hikâye içerisinde sunulmuştur. Programdaki hem sözel matematik hem sosyal hikayelerdeki örnekler oluşturulmadan önce, öğrencilerden ve öğrencilerin öğretmenlerinden kişisel bilgiler ve çeşitli konularla ilgili seçimleri hakkında detaylı veriler elde edilmiştir. Araştırma, tek denekli deneysel modellerden denekler arası çoklu yoklama modeline göre yapılmıştır. Araştırma bulgularında, eğitim sürecinin etkili olduğu, öğrencilerin değişim problemlerinde doğru tepkilerinin öğretimin sona ermesinden sonra da sürdüğü gözlemlenmiştir. Ayrıca sözel matematik problem çözme becerilerini farklı ortama genellemelerine yol açtığı sonucuna ulaşılmıştır.
Değişim problemleri şemaya dayalı sözel matematik sosyal hikâye öğrenme güçlüğü.
In this study, the effect of the schema-based change problem solving method embedded in the social story on the verbal mathematics change problem solving performance of the third grade students with learning disabilities was investigated. After communicating with the classroom teachers, three students with learning disabilities were selected and participated in the study. In the research, a special program was prepared for the teaching of verbal mathematics problems and presented in a social story. Before creating examples in both verbal mathematics and social stories in the program, detailed data were obtained from students and students' teachers about personal information and their choices about various topics. The research was carried out according to the multiple probe model between subjects, one of the single-subject experimental models. In the research findings, it was observed that the education process was effective and the correct responses of the students to the change problems continued after the end of the education. In addition, it was concluded that it caused them to generalize their verbal mathematics problem-solving skills to different environments.
Problems of change schema-based verbal mathematics social story learning disability.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi
ISSN: 2792-0968
Makale Çağrısı – Temmuz 2024
(Cilt 3 – Sayı 1)
Değerli Bilim İnsanları ve Araştırmacılar,
Yayın hayatına 2022 yılında 1. Cilt 1. Sayısı ile başlayan Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi, Ocak ve temmuz aylarında olmak üzere yılda iki yayın yapan açık erişimli çift hakem sürecine tabi uluslararası akademik bir dergidir. Dergimiz, iletişim biliminin diğer disiplinler ile ilişkilerinin, farklı perspektiflerden hareketle, alana katkı sağlayacak, kuramsal temeli kuvvetli, yeni ve özgün akademik araştırmalarla desteklendiği tarih, sosyoloji, psikoloji, felsefe, arkeoloji, sanat tarihi, davranış bilimleri, dil bilimi, edebiyat ve güzel sanatlar gibi disiplinlerine ait olan teorik ve/veya uygulamalı özgün ve derleme makaleler yayımlamaktadır. Makaleler için başvuru ve yayın sürecinde herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
Yayın Süreci
Makalelerin süreçlerine yönelik tüm yazarlar düzenli bir şekilde bilgilendirilmektedir. Dergiye gönderilen makaleler editör kurulu ön değerlendirme süreci sonrası alan editörlerine yönlendirilerek yine alan uzmanı iki hakeme gönderilmektedir. Hakem geri dönüşleri 6-8 hafta arasında değişmektedir. Hakemlerden gelen değerlendirme raporları doğrultusunda makalenin yayımlanmasına, yazardan düzeltme istenmesine ya da makalenin geri çevrilmesine karar verilmektedir. Kabul alan makaleler sıradaki sayı için yayın sürecine girmektedir. Süreçle ilgili detaylı bilgiye https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar adresinden erişilebilir.
Makale başvurularınızı DergiPark sistemi üzerinden https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar bağlantısını kullanarak gönderebilirsiniz. Gönderilecek makalelerin derginin ana sayfasında yer alan “Makale Yazım Kuralları” kısmında belirtilen esaslara uygun şekilde düzenlenmesi gerekmektedir. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Saygılarımızla
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Sanat Araştırmaları Dergisi Editör Kurulu
Adres: Yakın Doğu Üniversitesi, İletişim Araştırmaları Merkezi Lefkoşa
E-Posta: issar.info@neu.edu.tr
Internet: https://dergipark.org.tr/tr/pub/issar