Evlerden bant genişliği yüksek videolara erişimin 2000’li yıllardan itibaren kolaylaşmasıyla birlikte hayatımıza; Harmanlanmış öğrenme, Ters çevrilmiş öğrenme, Kitlesel çevrimiçi kurslar, açık eğitim kaynakları gibi kavramlar girmiş oldu. Bu kavramların merkezinde videonun bulunması videonun eğitsel amaçla başta yüksek öğretim kurumlarında olmak üzere K-12’ye doğru kullanım eğilimini artırmıştır. Bu araştırmada 2016-2020 yılları arasında yayınlanmış 31 çalışma analiz edilerek videoların K-12’de kullanım eğilimi ortaya konulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular, K-12 de okutulan dersler arasında matematik dersine yönelik bir eğilimin olduğu görülmektedir. Bu durum matematik gibi derslerin, öğrencinin kendi hızında ilerlemek istemesinden ve bu dersin çok formül içermesinden kaynaklandığı düşünülmektedir. Yapılan çalışmalarda Gösteri (Demo) türü videoların daha çok kullanıldığı görülmektedir. Çalışmanın sonuçlarına bağlı olarak ileride K-12’de video çalışacak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
With the ease of accessing high bandwidth videos from homes since 2000s, concepts such as blended learning, flipped learning, massive open online courses, and open educational resources have entered our lives. The presence of video at the center of these concepts has increased the tendency of the video towards K-12, especially in higher education institutions for educational purposes. In this study, 31 studies published between 2016-2020 were analyzed and the usage tendency of videos in K-12 was revealed. Results obtained in the research show that among the courses taught in K-12 there is a tendency towards mathematics. This is believed to be because lessons like mathematics require the student to proceed at their own pace and this lesson contains many formulas. It is seen that demonstration (Demo) type videos are used more in the studies. Depending on the results of the study, suggestions were made to the researchers who will study video in K-12 in the future.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.