Yapay zekâ, görevleri yerine getirmek için insan zekasını taklit eden ve topladıkları verilere göre kendini yinelemeli olarak geliştirebilen sistemler olarak tanımlanabilir. Yenilikçi teknolojiler arasında yer alan yapay zekâ uygulamaları, eğlence, tıp, siber güvenlik, ulaşım, turizm, e-ticaret, bankacılık ve finans gibi birçok farklı alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaygın olarak kullanılmaktadır. Yapay zekâ uygulamalarındaki gelişmeler eğitimin diğer alanlarında olduğu gibi özel eğitim alanında da farklı yenilikleri beraberinde getirmiştir. Bu araştırma, çeşitli yapay zekâ uygulamalarının özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerini ve isteklerini karşılamadaki rolünü değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Mevcut araştırmada, özel eğitimde yapay zekâ uygulamalarına yönelik derinlemesine bir anlayış geliştirmek amacıyla anlatı incelemesi araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yapay zekâ uygulamalarının özel gereksinimli bireylerin ihtiyaçlarını ve isteklerini başarılı bir şekilde karşıladığı sonucuna ulaşılabilir. Bireylerin ihtiyaçlarına göre uyarlanan yapay zekâ, eksikliklerini tanımlamak ve gelişimlerini desteklemek için kişiselleştirilmiş yardımlar sunmaktadır. Ayrıca, yapay zekâ uygulamaları özel gereksinimli bireylerin ebeveynleri, öğretmenleri, psikologları ve çevrelerindeki diğer kişilerle daha rahat bir şekilde duygusal etkileşimde bulunmalarına yardımcı olmaktadır.
Artificial intelligence can be defined as systems that imitate human intelligence to fulfil tasks and can iteratively improve themselves according to the data they collect. Artificial intelligence applications, which are among innovative technologies, are widely used in the field of education as well as in many different fields such as entertainment, medicine, cyber security, transport, tourism, e-commerce, banking, and finance. Developments in artificial intelligence applications have brought different innovations in the field of special education as in other fields of education. This research aims to evaluate the role of various artificial intelligence applications in meeting the needs and wishes of individuals with special needs. In the current research, narrative inquiry research method was preferred to develop an in-depth understanding of artificial intelligence applications in special education. According to the results of the research, it can be concluded that artificial intelligence applications successfully meet the needs and wishes of individuals with special needs. Artificial intelligence adapted to the needs of individuals offers personalized assistance to identify their deficiencies and support their development. In addition, AI applications help individuals with special needs to interact emotionally with their parents, teachers, psychologists, and other people around them in a more comfortable way.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | May 16, 2023 |
Acceptance Date | September 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |