BibTex RIS Kaynak Göster

Crisis Management in Virtual Organizations

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 45 - 51, 28.07.2017

Öz

Risks faced by all businesses may arise at unexpected times and can be
difficult to manage. Unexpected situations with a negative impact on the whole
of the enterprise are called crises. Correct management of crises is crucial in
virtual organizations, at least in the same way, if they need and are vital in
traditional businesses. Because virtual organizations are more susceptible to
crisis situations. The aim of this work is to clarify how the crisis, which is
an important issue to be managed for each business, can be addressed in virtual
businesses. As a matter of fact, a significant part of the business is crisis
management in businesses that run on the public network. In the study, the
source scanning method was used. Using the academic and sectoral sources
related to the subject, a systematic approach to the crisscross approach of
virtual organizations was sketched in a compact manner. It is expected that the
work will be a step towards ensuring that virtual organizations, which are
increasing every day, are prepared for crises. This work can be expected to
shed light on academic work, which is usually done in all businesses,
especially in virtual organizations, in the field of crisis management.

Kaynakça

  • ADA Erhan, B. K. (2002). “Kriz Ortamlarında İşletme Yönetimi Açısından Bilgi Sistemlerinin Önemi. Pamukkale Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Kongresi Bildiri Özetleri. içinde Denizli.
  • BOND, O. (2001). “Virtual Organizations”. Managing Information.
  • CHARAN, R. (Aralık-1998). Kriz Nasıl Yönetilir. Capital, Aralık-1998 , S.12.
  • COOMBS, W. T. (2016). Code Red in the Boardroom: Crisis Management as Organizational. USA: Praeger Publishers.
  • DAMER Bruce & GOLD Stuart, J. D.-J. (18.11.2002). Virtual Organizations and Virtual Worlds, A Case Study of AVATARS98,. http://www.virtualworlds.org/.
  • DAŞKIRAN, L. (2005). SANAL TEHDİT BİLGİSAYAR VİRÜSLERİ. BİLİM VE TEKNİK , ANKARA.
  • EKİNALAN, Mehmet, “İnternet'te Çözüme Gidiyoruz”, http://turk.internet.com (02.06.2003)
  • GÜÇLÜ, Serdar, “Cezayir Depremi, Türkiye'ye Günlük 60 M $ Zarar Veriyor”, http://turk.internet.com/haber/yazigoster.php3?yaziid=7232, (23-05-2003)
  • HEDBERG Bo, G. D. (2000). CBI Series in Practical Strategy, Virtual Organizations and Beyond: Discovering Imaginary Systems. Newyork.
  • HOWARD, I. (2003). http://.tllevo.co.nz. PPT.

Sanal Organizasyonlarda Kriz Yönetimi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 45 - 51, 28.07.2017

Öz

Tüm işletmelerin karşı
karşıya olduğu riskler beklenmedik zamanlarda ortaya çıkıp işletmeyi zor
durumda bırakabilirler. İşletmenin bütününü olumsuz etkileme kapasitesi olan
beklenmedik durumlar, kriz olarak adlandırılmaktadır.  Krizlerin doğru yönetilmesi, geleneksel
işletmelerde ne kadar ihtiyaçsa ve hayati önem ifade ediyorsa, sanal
organizasyonlarda da en az aynı oranda önemlidir. Çünkü sanal organizasyonlar
nispeten krize daha yatkındırlar.

 

Bu çalışmanın amacı, her
işletme için yönetilmesi gereken önemli bir husus olan krizin sanal
işletmelerde nasıl ele alınabileceği konusuna açıklık getirmektir. Kapsam
olarak işlerinin önemli bir bölümünü genel ağ üzerinde yürüten işletmelerde
kriz yönetimidir. Çalışmada kaynak tarama yönteminden yararlanılmıştır. Konuyla
ilgili akademik ve sektörel kaynaklardan yararlanılarak sistematik bir
yaklaşımla derli toplu bir şekilde sanal organizasyonların krize yaklaşımları irdelenmiştir.

 

Çalışmanın,  önemi her geçen gün artmakta olan sanal
organizasyonların krizlere daha hazırlıklı olmasını sağlama yolunda bir adım
olması beklenmektedir. Bu çalışmanın, genelde tüm işletmeler özelde de sanal
organizasyonlarda kriz yönetimi alanındaki yapılacak olan akademik çalışmalara
ışık tutması beklenebilir.

Anahtar Kelimeler: Sanal
Organizasyon, Kriz Yönetimi, Yönetim, Risk













JEL: M00, JEL: M29

Kaynakça

  • ADA Erhan, B. K. (2002). “Kriz Ortamlarında İşletme Yönetimi Açısından Bilgi Sistemlerinin Önemi. Pamukkale Üniversitesi Bilgi Teknolojileri Kongresi Bildiri Özetleri. içinde Denizli.
  • BOND, O. (2001). “Virtual Organizations”. Managing Information.
  • CHARAN, R. (Aralık-1998). Kriz Nasıl Yönetilir. Capital, Aralık-1998 , S.12.
  • COOMBS, W. T. (2016). Code Red in the Boardroom: Crisis Management as Organizational. USA: Praeger Publishers.
  • DAMER Bruce & GOLD Stuart, J. D.-J. (18.11.2002). Virtual Organizations and Virtual Worlds, A Case Study of AVATARS98,. http://www.virtualworlds.org/.
  • DAŞKIRAN, L. (2005). SANAL TEHDİT BİLGİSAYAR VİRÜSLERİ. BİLİM VE TEKNİK , ANKARA.
  • EKİNALAN, Mehmet, “İnternet'te Çözüme Gidiyoruz”, http://turk.internet.com (02.06.2003)
  • GÜÇLÜ, Serdar, “Cezayir Depremi, Türkiye'ye Günlük 60 M $ Zarar Veriyor”, http://turk.internet.com/haber/yazigoster.php3?yaziid=7232, (23-05-2003)
  • HEDBERG Bo, G. D. (2000). CBI Series in Practical Strategy, Virtual Organizations and Beyond: Discovering Imaginary Systems. Newyork.
  • HOWARD, I. (2003). http://.tllevo.co.nz. PPT.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Atasever

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atasever, M. (2017). Sanal Organizasyonlarda Kriz Yönetimi. Artuklu İnsan Ve Toplum Bilim Dergisi, 2(1), 45-51.