Mehmet SAĞLAM, İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Bölümü'nde Doçenttir. Marmara Üniversitesi'nden Pazarlama alanında ve İstanbul Ticaret Üniversitesi'nden İşletme alanında Doktora derecesine sahiptir. Marka yönetimi, tüketici davranışı, uluslararası pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında araştırmalar yayınlamaktadır. Bu konularda ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır.
1989 yılında Çankaya’da doğmuştur. Aslen Erzurumludur. İlk ve orta öğrenimi İstanbul Bahçelievler’de, lise eğitimini ise Ataköy Lisesi (Y.D.A)’nde tamamlamıştır. 2007 yılında Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme Bölümü’nü kazanmış ve 2011 yılında mezun olmuştur. Akabinde kısa bir süre profesyonel çalışma hayatına devam etmiştir. 2013 yılında ise İstanbul Ticaret Üniversitesi İşletme Fakültesine araştırma görevlisi olarak atanmıştır. İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde “Yerel Yönetimlerde Kurumsal Risk Yönetimi Uygulamalarının Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) Modeli ile İncelenmesi: İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Örneği” başlıklı doktora tezini 2019 Ocak ayında tamamlayarak bilim doktoru unvanını kazanmıştır. 2022 Ocak ayında ise Üniversitelerarası Kurul’dan doçentlik unvanını almıştır. Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde İşletme Fakültesi öğretim üyesi ve Finans Enstitüsü müdürlüğü görevine devam etmektedir. Kurumsal risk yönetimi, kurumsal yönetim, denetim, iç kontrol, sürdürülebilirlik raporlaması, entegre raporlama konularında çalışmalar yapmaktadır.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Dergisi © is licensed under CC BY-NC-ND 4.0