Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışları ve STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) eğitimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa ili merkez ilçelerindeki ilkokullarda öğrenim görmekte olan 19.506 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 460 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama araçları olarak “İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Anlayışları Ölçeği” ile “STEM’e Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; İlişkisiz Örneklemler için t Testi, Kruskal Wallis-H testi, Tukey test ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Ayrıca, bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkenleri yordama düzeylerini belirlemek amacıyla Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda; ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öğrenme anlayışlarının ve STEM’e yönelik tutumlarının üst düzeyde olduğu görülmüştür. Ayrıca “bilgiyi kazanma ve kullanma olarak öğrenme”, “kişisel değişim olarak öğrenme” ve “sosyal beceri olarak öğrenme” değişkenlerinin birlikte, STEM’e yönelik tutumlardaki değişimin %31’ini açıkladıkları ve STEM’e yönelik tutumlar üzerinde anlamlı yordayıcılar olduğu görülmüştür.
This research aims to analyze the relationship between primary school 4th grade students’ conceptions of learning and their attitudes towards STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) education. This descriptive research was carried out using the relational screening model. The population of the research consists of 19506 4th-grade students studying in primary schools in the central districts of Şanlıurfa in the 2019-2020 academic year. The sampling of the research consists of 460 primary school 4th-grade students selected by the stratified sampling method. In this study, “Conceptions of Learning Scale of Primary Education Students” and “Attitude Scale towards STEM” were used as data collection tools. The data obtained from the study were analyzed with the SPSS package software. In the analysis of the data; Independent Sample t-Test, Kruskal Wallis-H test, Tukey test and Mann-Whitney U test were used. Besides, Multiple Linear Regression Analysis was performed to determine the levels of predicting dependent variables by independent variables. As a result of the research; primary school 4th grade students’ conceptions of learning and their attitude towards STEM were at a high level. Moreover it was observed that the variations “learning as acquiring and using knowledge”, “learning as personal change” and “learning as social skills” together explained 31% of the change in attitudes towards STEM and that they were meaningful predictors of attitudes towards STEM.
Primary School Students Conceptions of Learning STEM Attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |