The aim of this study is to compare Turkey
Native Language Education Program with the US’ California State Native Language
Program in the context of elements of the curriculum. Curriculums. The data source of research constitutes
2017 Turkish Native Language Curriculum and 2007-2010 USA California State Native
Language Curriculums. In this research, which is a descriptive study in the
nature of screening model, data were collected by the method of document
analysis. Curriculums were compared according to the horizontal approach. The
similarities and differences between them were also determined. According to
this research, Turkish Native Language Curriculum is more extensive and
meticulous; USA California State Native Language Curriculums are shorter and
leaner; while Turkish Native Language Curriculum is more centralist and more
formalist and USA California State Native Language Curriculums focus more on locality
and regional differences.
Comparative Education Native Language Curriculum Curriculum Elements Turkish California.
Bu çalışmanın amacı,
Türkiye Anadili Öğretim Programı ile ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim
Programlarını, programın ögeleri bağlamında karşılaştırmaktır. Araştırmanın
veri kaynağını, 2017 Türkiye Anadili Öğretim Programı ile 2007 ve 2010 ABD
Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim Programları oluşturmaktadır. Tarama modeli
niteliğinde betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, doküman
incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Öğretim programları, yatay yaklaşıma uygun
olarak karşılaştırılarak aralarındaki benzerlikler ve farklılıklar
saptanmıştır. Ulaşılan bulgular sistematik olarak yorumlanmış, bulguların olası
nedenleri belirtilirken çok boyutlu ve alanyazın destekli tartışmalar
yapılmıştır. Çalışma sonucunda, Türkiye ve ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili
Öğretim Programları arasında programın ögeleri bağlamında birçok benzerlik
bulunduğu; Türkiye Anadili Öğretim Programının daha kapsamlı ve daha detaycı
hazırlanmasına karşın, ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili Öğretim Programlarında
daha kısa ve daha yalın bir tarzın benimsendiği; Türkiye Anadili Öğretim Programının
daha merkeziyetçi ve daha şekilci olduğu, ABD Kaliforniya Eyaleti Anadili
Öğretim Programlarında ise yerelliğin daha baskın olduğu ve bölgesel
farklılıklara daha çok vurgu yapıldığı tespit edilmiştir.
Karşılaştırmalı Eğitim Anadili Öğretim Programı Programın Ögeleri Türkiye Kaliforniya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |