Bu araştırmanın amacı, umut ve başarı (amaç)
yönelimi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde
betimsel bir araştırmadır. Araştırmaya 9., 10., 11. ve 12. sınıf düzeyinde 1448
ortaöğretim öğrencisi katılmıştır. Araştırmada umut ölçeği ve başarı (amaç)
yönelimi ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden
aritmetik ortalama ve standart sapma, Anova, Korelasyon analizi kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular, öğrenme yönelimli ve performans yönelimi puanlarında
kız meslek lisesi ve imam hatip lisesi öğrencileri lehine anlamlı farklılıklar
olduğunu göstermektedir. Amaca ilişkin
motivasyon, amaca ulaşmada farklı yollar belirleme ve öğrenme yönelimi arasında
pozitif anlamlı ilişki bulunmuştur.
The aim of
this research is to examine the relation between hope, emotion regulation and
goal orientation. The research is a descriptive study in the form of relational
screening model. The research included 1448 secondary education students of 9th,
10th, 11th and 12nd grade. A hope scale and
goal orientation scale were used in the research. For data analysis, an
arithmetic mean and standard deviation, Anova, Correlation analysis among the
descriptive statistics were used. According to the results obtained from the
research, there were significance difference among three types of school means
in goal orientation and performance orientation*Bu araştırma birinci
yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |