BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA

Yıl 2005, Sayı: 1, 41 - 49, 25.08.2011

Öz

Öğrencilerin öğretmen verimliliğini değerlendirmeleri aslında öğrencilerin öğretmenlerin sınıf içi
genel durumları hakkındaki görüşleridir.Bu çalışmanın amacı,öğretim üyesinin verimliliğine
öğrencilerin bakış açılarını dikkate alan faktörlerin yapısını ve sayısını belirlemektir.Kullanılan
veriler 2003-2004 Öğretim Yılında İ.Ü.İktisat Fakültesi’nin 193 lisans öğrencisinin “Öğretim
Üyesi Değerlendirme Anketi”nin sonuçlarını kapsar. Ankette yer alan 18 soru 1’den 5’e kadar
numaralandırılmıştır. Öğrencilerin öğretim üyesinin verimliliğini ölçen bu sorulara faktör analizi
tekniği uygulanmıştır. Faktör analizi uygulamasının ilk kısmında, özdeğerleri 1’e eşit veya 1’den
büyük olan 5 faktör belirlenmiştir. Analizin ikinci kısmında, öğretim üyesi ile ilgili 11 soru ayrı
olarak değerlendirilmiş ve 2 faktör elde edilmiştir.Bu çalışmanın sonucu, eğitimcilere
öğrencilerin öğretmenlere bakış açılarını tanımalarına yardımcı olacaktır

Kaynakça

  • Coats, W.D. and Swierenga, L.(1972).Student Perceptions of Teachers:A Factor Analytic Study. The Journal of Educational Research.Vol.65,No.8,s.357-360.
  • Hill, G.G. and Petty, G.C.(1995). A New Look at Selected Employability Skills: A Factor Analysis of the Occupational Work Ethic. Journal of Vocational Education Research.Vol.20,No.4,s.59-73.
  • Okwilagwe,E.A.(2002).Research in Education:Nigerian Students’ Perceptions of Academic Departments as a Teaching and Learning Environment. http://www.findarticles.com/p/articles/mi_qa3765/is_200211/ai_n9100238.(04/04/2005).
  • Simmons,T.L.(1996).Student Evaluation of Teachers. http://www.jalt.org/test/sim_1.htm. (08/04/2005).
  • Soerjaningsih,W.,Fraser,B.J. and Aldridge,J.M.(2001).Teacher-Student Interpersonel Behaviour and Student Outcomes Among University Students in Indonesia. Section 1.01 http://www.aare.edu.au/01pap/soe01034.htm.(06/04/2005).
  • SPSS(1975).Statistical Package for Social Sciences. Norman,H.N.,Hull,H.C., Jenkins,K.S. and Dalament.New York.
  • Tatlıdil,H.(1992).Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz.Ankara.
Yıl 2005, Sayı: 1, 41 - 49, 25.08.2011

Öz

Kaynakça

  • Coats, W.D. and Swierenga, L.(1972).Student Perceptions of Teachers:A Factor Analytic Study. The Journal of Educational Research.Vol.65,No.8,s.357-360.
  • Hill, G.G. and Petty, G.C.(1995). A New Look at Selected Employability Skills: A Factor Analysis of the Occupational Work Ethic. Journal of Vocational Education Research.Vol.20,No.4,s.59-73.
  • Okwilagwe,E.A.(2002).Research in Education:Nigerian Students’ Perceptions of Academic Departments as a Teaching and Learning Environment. http://www.findarticles.com/p/articles/mi_qa3765/is_200211/ai_n9100238.(04/04/2005).
  • Simmons,T.L.(1996).Student Evaluation of Teachers. http://www.jalt.org/test/sim_1.htm. (08/04/2005).
  • Soerjaningsih,W.,Fraser,B.J. and Aldridge,J.M.(2001).Teacher-Student Interpersonel Behaviour and Student Outcomes Among University Students in Indonesia. Section 1.01 http://www.aare.edu.au/01pap/soe01034.htm.(06/04/2005).
  • SPSS(1975).Statistical Package for Social Sciences. Norman,H.N.,Hull,H.C., Jenkins,K.S. and Dalament.New York.
  • Tatlıdil,H.(1992).Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz.Ankara.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Mürvet Pamuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pamuk, Y. D. D. M. (2011). ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal(1), 41-49.
AMA Pamuk YDDM. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. Ağustos 2011;(1):41-49.
Chicago Pamuk, Yrd. Doç. Dr. Mürvet. “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, sy. 1 (Ağustos 2011): 41-49.
EndNote Pamuk YDDM (01 Ağustos 2011) ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 1 41–49.
IEEE Y. D. D. M. Pamuk, “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA”, Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal, sy. 1, ss. 41–49, Ağustos 2011.
ISNAD Pamuk, Yrd. Doç. Dr. Mürvet. “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA”. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal 1 (Ağustos 2011), 41-49.
JAMA Pamuk YDDM. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2011;:41–49.
MLA Pamuk, Yrd. Doç. Dr. Mürvet. “ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA”. Istanbul University Econometrics and Statistics E-Journal, sy. 1, 2011, ss. 41-49.
Vancouver Pamuk YDDM. ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM ÜYESİNİ DEĞERLENDİRMESİNE AİT BİR UYGULAMA. Istanbul University Econometrics and Statistics e-Journal. 2011(1):41-9.