Yıl 2013,
Sayı: 18, 116 - 133, 02.12.2014
Hakan Bektaş
,
Sema Ulutürk Akman
Öz
The purpose of this study is to constitute a HEdPERF scale used to measure the quality of service offered to students in higher education that has been tested to establish the validity and reliability. Thus, Explanatory Factor Analysis and Confirmatory Factor Analysis have been used. The findings shows that the scale of the quality of service offered by institutions of higher education in Turkey is a reliable and valid measure could be used as a measurement tool
Kaynakça
- AKBABA, Atilla (2007). “Hizmet İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçümüne Yönelik Yaklaşımlar”, Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ed. Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan ve A. Akbaba, ss. 314-329, Detay Yayıncılık, Ankara.
- ALAKAVUK, Elif Deniz (2007). “Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği:
- SERVQUAL”, Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ed. Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan ve A. Akbaba, ss. 330-342, Detay Yayıncılık, Ankara.
- BARTLETT, M. S. (1950). “Tests of Significance in Factor Analysis”, British Journal of Statistical Psychology, Volume 3, Issue 2, ss. 77-85.
- BROWN, Timothy A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research (Methodology in the Social Sciences), Guilford Publications, Incorporated.
- BYRNE, Barbara M. (2009). Structural Equation Modeling with AMOS (Basic Concepts, Applications and Programming), Second Edition, Taylor and Francis Group, LLC.
- CERNEY, Barbara A. ve KAISER, Henry F. (1977). “A Study Of A Measure Of Sampling Adequacy For Factor Analytic Correlation Matrices”, The Journal of Multivariate Behavioral Research, 12: 1, ss. 43-47.
- CRONIN, J.J. ve S. A. TAYLOR (1992). “Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension”, Journal of Marketing, ss. 55-68.
- DURMUŞ, Beril ve diğerleri (2011). Sosyal Bilimlerde SPSS’ le Veri Analizi, 4. Baskı, Beta Yayıncılık, İstanbul.
- FIRDAUS, A. (2005). “HEDPERF Versus SERVPERF The Quest for Ideal Measuring Instrument of Service Quality in Higher Education Sector”, Quality Assurance in Education, Vol. 13, No: 4, ss. 305-328.
- GÜRBÜZ, E. ve ERGÜLEN, A. (2008). Yükseköğretim Kurumlarında Hizmet Kalitesi Ölçü ve Modelleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
- HAIR, F. J. ve diğerleri (1998). Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, Prentice-Hall International Inc.
- HOELTER, Jon W. (1983). “The analysis of covariance structures: Goodness-of-fit indices”, Sociological Methods and Research, 11, ss. 325-344.
- ÖZER, P. S. ve ÖZDEMİR, P. Ö. (2007). “Hizmet Kavramı, Ekonomideki Yeri, Tanımı ve Özellikleri”, Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ed. Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan ve A. Akbaba, ss. 2-28, Detay Yayıncılık, Ankara.
- PARASURAMAN A. ve diğerleri (1988). “SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality”, Journal of Retailing, Volume 64, Number 1, ss. 12-40.
- RENCHER, Alvin C. (2002). Methods of Multivariate Analysis, Second Edition, John Wiley & Sons, Inc.
YÜKSEKÖĞRETİMDE HİZMET KALİTESİ ÖLÇEĞİ: GÜVENİLİRLİK VE GEÇERLİLİK ANALİZİ
Yıl 2013,
Sayı: 18, 116 - 133, 02.12.2014
Hakan Bektaş
,
Sema Ulutürk Akman
Öz
Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimde öğrencilere sunulan hizmet kalitesinin ölçümünde kullanılan HEdPERF ölçeğinden yararlanılarak geçerliliği ve güvenilirliği sınanmış bir ölçek oluşturmaktır. Bunun için Açıklayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, söz konusu ölçeğin Türkiye’de yükseköğretim kurumlarının sunduğu hizmet kalitesinin ölçümünde geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir.
Kaynakça
- AKBABA, Atilla (2007). “Hizmet İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Ölçümüne Yönelik Yaklaşımlar”, Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ed. Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan ve A. Akbaba, ss. 314-329, Detay Yayıncılık, Ankara.
- ALAKAVUK, Elif Deniz (2007). “Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği:
- SERVQUAL”, Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ed. Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan ve A. Akbaba, ss. 330-342, Detay Yayıncılık, Ankara.
- BARTLETT, M. S. (1950). “Tests of Significance in Factor Analysis”, British Journal of Statistical Psychology, Volume 3, Issue 2, ss. 77-85.
- BROWN, Timothy A. (2006). Confirmatory Factor Analysis for Applied Research (Methodology in the Social Sciences), Guilford Publications, Incorporated.
- BYRNE, Barbara M. (2009). Structural Equation Modeling with AMOS (Basic Concepts, Applications and Programming), Second Edition, Taylor and Francis Group, LLC.
- CERNEY, Barbara A. ve KAISER, Henry F. (1977). “A Study Of A Measure Of Sampling Adequacy For Factor Analytic Correlation Matrices”, The Journal of Multivariate Behavioral Research, 12: 1, ss. 43-47.
- CRONIN, J.J. ve S. A. TAYLOR (1992). “Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension”, Journal of Marketing, ss. 55-68.
- DURMUŞ, Beril ve diğerleri (2011). Sosyal Bilimlerde SPSS’ le Veri Analizi, 4. Baskı, Beta Yayıncılık, İstanbul.
- FIRDAUS, A. (2005). “HEDPERF Versus SERVPERF The Quest for Ideal Measuring Instrument of Service Quality in Higher Education Sector”, Quality Assurance in Education, Vol. 13, No: 4, ss. 305-328.
- GÜRBÜZ, E. ve ERGÜLEN, A. (2008). Yükseköğretim Kurumlarında Hizmet Kalitesi Ölçü ve Modelleri, Detay Yayıncılık, Ankara.
- HAIR, F. J. ve diğerleri (1998). Multivariate Data Analysis, Fifth Edition, Prentice-Hall International Inc.
- HOELTER, Jon W. (1983). “The analysis of covariance structures: Goodness-of-fit indices”, Sociological Methods and Research, 11, ss. 325-344.
- ÖZER, P. S. ve ÖZDEMİR, P. Ö. (2007). “Hizmet Kavramı, Ekonomideki Yeri, Tanımı ve Özellikleri”, Hizmet Kalitesi, Kavramlar, Yaklaşımlar ve Uygulamalar, ed. Ş. Gümüşoğlu, İ. Pırnar, P. Akan ve A. Akbaba, ss. 2-28, Detay Yayıncılık, Ankara.
- PARASURAMAN A. ve diğerleri (1988). “SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality”, Journal of Retailing, Volume 64, Number 1, ss. 12-40.
- RENCHER, Alvin C. (2002). Methods of Multivariate Analysis, Second Edition, John Wiley & Sons, Inc.