Almanca okuma becerisinin daha etkin gelişebilmesinde önemli bir
role sahip olan Almanca yazınsal kitap okuma etkinlikleri, uygulamada çok
fazla zaman aldığı için problemlerle karşılaşılabilmektedir. Bu çalışmada
bu tür problemleri azaltmak için bir uygulama modeli sunulmaktadır.
Uygulanan model çalışmasının etkililiği öğrenci görüşleri ile
değerlendirilmektedir. Araştırma Trakya Üniversitesi Alman Dili ve Eğitimi
Anabilim dalında 2006/2007 eğitim öğretim yılı I. Dönem Lisans düzeyinde
öğrenim gören 31 öğrenci ile yapılmıştır. Okuma Becerileri I dersinde
öğrenciler 8 hafta boyunca 41 tane Almanca yazın kitabını dönüşümlü
olarak okumuştur. Yapılan araştırmanın neticesinde, Alman Dili Eğitimi 1.
sınıf öğrencileri bu tür bir uygulama sonucunda yazın kitaplarını okumaya
yönelik olumlu tutum göstermişlerdir. Almanca yazın kitapları öğrencilerin
okuma-anlama edimlerini, dil düzeylerini, kültürel donanımlarını, okur
kimliklerini, farklı metin türlerine yaklaşımlarını olumlu yönde etkilemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2 |