Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının araştırma görevlisi kavramına
ilişkin algılarının, metafor aracılığıyla belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, Dicle
Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği
Anabilim Dalında öğrenim gören 142 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalış-
madan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adayları araştırma görevlisini 61 farklı metaforla
özdeşleştirmiştir. Oluşturulan 61 metafor, 6 kategori altında toplanmıştır. Sınıf öğretmeni
adaylarının, araştırma görevlisi kavramını genel anlamda olumlu metaforlarla
özdeşleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmada en çok kullanılan metaforlar
öğrenci, öğretmen, artist, hamal, işçi ve araştırmacıdır.
The aim of this research is to determine the prospective elementary teachers’ perceptions about the concept of ‘research assistants’ through metaphors. This research was designed as phenomenological study which is a kind of qualitative research. The participants of this research are 142 prospective elementary teachers who study at Dicle University Ziya Gökalp Education Faculty Department of Elementary School Teaching. To analyze the data obtained from this study, content analyzing technique was used. The results of this study reveal that prospective elementary teachers used 61 different metaphors about the concept of research assistants. These 61 metaphors were collected under six categories. It was concluded that prospective elementary teachers, generally, consubstantiate the concept of research assistant with positive metaphors. The most used metaphors in this research are the student, teacher, artist, porter, laborer and researcher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 1 |