Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğretim elemanlarının teknolojik pedagojik
içerik bilgilerine yönelik öz-güvenlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir.
Araştırmanın örneklemi Türkiye eğitim fakültelerindeki 329 öğretim elemanı olarak
ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmanın verileri, Graham,
Burgoyne, Cantrell, Smith, St. Clair ve Harris (2009) tarafından geliştirilen, Timur
ve Taşar (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
Öz-Güven Ölçeği (TPABÖGÖ)” kullanılarak çevrimiçi ve basılı yolla toplanmıştır.
TPABÖGÖ (TPİB özgüven ölçeği)’nün alt boyutlarından elde edilen puanların cinsiyete
ve eğitim durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla
ilişkisiz örneklemeler için t-testi; bölüm ve hizmet yılı düzeyine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını saptamak için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre eğitim fakültesi öğretim elemanlarının TPİB özgüvenlerine
ilişkin algılarında bölüm ve hizmet yıllarına göre anlamlı farklılık çıkmışken,
cinsiyet ve eğitim durumlarına göre ise anlamlı bir farklılık olmadığı gözlenmiştir.
eğitim teknolojik pedagojik içerik bilgisi öğretim elemanı özgüven
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 2 |