Kurtuluş savaşının önemli komutanlarından olan Kâzım Karabekir savaş ve savaş sonrası
yıllarda yetim çocukların ellerinden tutarak onlara sahip çıkmış geleceğe hazırlayarak
topluma faydalı insanlar haline getirmeyi amaçlamıştır. Bu hedefini gerçekleştirirken modern
eğitim metotlarından biri olan eğitici dramayı kullanmıştır. Karabekir, dünyada eğitici drama
çalışmalarının öncülerinden olmasına rağmen bu yönü ile tanınmamaktadır. Bu makale eğitici
dramanın tarihi gelişimine şerh düşerek Karabekir'in bu konudaki çalışmalarına dikkat çekmeyi hedeflemektedir.
Muhittin Sevilen, Karagöz, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ya yınları, 1986.
M . Fahrettin Kırzıoğlu, Kâzım Karabekir, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1991.
Nellie McCastlin, Creative Drama in Primary Grades, N e w York, Longman Inc., 2000.
, Creative Drama in The Classroom and Beyond, N e w York,
A l l y n &Bacon, 1990.
Neriman Aral ve diğerleri, Eğitimde Drama, İstanbul, Ya-pa Yayın Pazarlama, 2000.
N u r i Köstüklü, Kâzım Karabekir ve Eğitim, Konya, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001.
Selami Yangın, "Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar ve Etkili Kullanımı", Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Mehmet Küçük, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011.
Yahya Akyüz, "Anaokullarının Osmanlı'da İlk Programları ve Ders Uygulamaları ile Yaratıcı Drama'nın İlk İzleri", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Mayıs 2004.
Zülal Bozdoğan, Okullarda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2003. *** Abstract:
Educational Drama and Experiential Learning in Kazım Karabekir's Practices
Muhittin Sevilen, Karagöz, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ya yınları, 1986.
M . Fahrettin Kırzıoğlu, Kâzım Karabekir, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1991.
Nellie McCastlin, Creative Drama in Primary Grades, N e w York, Longman Inc., 2000.
, Creative Drama in The Classroom and Beyond, N e w York,
A l l y n &Bacon, 1990.
Neriman Aral ve diğerleri, Eğitimde Drama, İstanbul, Ya-pa Yayın Pazarlama, 2000.
N u r i Köstüklü, Kâzım Karabekir ve Eğitim, Konya, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001.
Selami Yangın, "Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar ve Etkili Kullanımı", Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Mehmet Küçük, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011.
Yahya Akyüz, "Anaokullarının Osmanlı'da İlk Programları ve Ders Uygulamaları ile Yaratıcı Drama'nın İlk İzleri", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Mayıs 2004.
Zülal Bozdoğan, Okullarda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2003. *** Abstract:
Educational Drama and Experiential Learning in Kazım Karabekir's Practices
Bağdatlı, M. (2012). Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology(23), 121-140.
AMA
Bağdatlı M. Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. March 2012;(23):121-140.
Chicago
Bağdatlı, Mustafa. “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme Ve Eğitici Drama”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, no. 23 (March 2012): 121-40.
EndNote
Bağdatlı M (March 1, 2012) Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 23 121–140.
IEEE
M. Bağdatlı, “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama”, Journal of Istanbul University Faculty of Theology, no. 23, pp. 121–140, March 2012.
ISNAD
Bağdatlı, Mustafa. “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme Ve Eğitici Drama”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 23 (March 2012), 121-140.
JAMA
Bağdatlı M. Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012;:121–140.
MLA
Bağdatlı, Mustafa. “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme Ve Eğitici Drama”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, no. 23, 2012, pp. 121-40.
Vancouver
Bağdatlı M. Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012(23):121-40.