BibTex RIS Kaynak Göster

Kazım Karabekir'in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama

Yıl 2010, Sayı: 23, 121 - 140, 08.03.2012

Öz

Kurtuluş savaşının önemli komutanlarından olan Kâzım Karabekir savaş ve savaş sonrası
yıllarda yetim çocukların ellerinden tutarak onlara sahip çıkmış geleceğe hazırlayarak
topluma faydalı insanlar haline getirmeyi amaçlamıştır. Bu hedefini gerçekleştirirken modern
eğitim metotlarından biri olan eğitici dramayı kullanmıştır. Karabekir, dünyada eğitici drama
çalışmalarının öncülerinden olmasına rağmen bu yönü ile tanınmamaktadır. Bu makale eğitici
dramanın tarihi gelişimine şerh düşerek Karabekir'in bu konudaki çalışmalarına dikkat çekmeyi hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Adalet Kandır, "Pandomim", Okul Öncesi Eğitimde Drama, Ankara, Kök Yayınları, 2003.
  • Alev Önder, Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama, Epsilon Yayınla­ rı, İstanbul 2000.
  • Brian Way, Development Through Drama, Atlantic Highlands N . J. America, Humanities Press, 1973.
  • Fatma Tezel Şahin, "Doğaçlama ve Rol Oynama", Okul Öncesi Eği­ timde Drama, Ankara, Kök Yayınları, 2003.
  • Kâzım Karabekir, Çocuk Davamız 1, İstanbul, Emre Yayınları, 1995.
  • , Çocuklara Öğütlerim, İstanbul, Emre Yayınları, 1995. Makbule Sarıkaya, "Bir Çocuk Kasabası Sarıkamış", Atatürk Üniver­
  • sitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Erzurum, S:23, 2004.
  • Muhittin Sevilen, Karagöz, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ya­ yınları, 1986.
  • M . Fahrettin Kırzıoğlu, Kâzım Karabekir, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1991.
  • Nellie McCastlin, Creative Drama in Primary Grades, N e w York, Longman Inc., 2000.
  • , Creative Drama in The Classroom and Beyond, N e w York,
  • A l l y n &Bacon, 1990.
  • Neriman Aral ve diğerleri, Eğitimde Drama, İstanbul, Ya-pa Yayın Pazarlama, 2000.
  • N u r i Köstüklü, Kâzım Karabekir ve Eğitim, Konya, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001.
  • Selami Yangın, "Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar ve Etkili Kullanımı", Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Mehmet Küçük, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011.
  • Yahya Akyüz, "Anaokullarının Osmanlı'da İlk Programları ve Ders Uygulamaları ile Yaratıcı Drama'nın İlk İzleri", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Mayıs 2004.
  • Zülal Bozdoğan, Okullarda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2003. *** Abstract:
  • Educational Drama and Experiential Learning in Kazım Karabekir's Practices
Yıl 2010, Sayı: 23, 121 - 140, 08.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Adalet Kandır, "Pandomim", Okul Öncesi Eğitimde Drama, Ankara, Kök Yayınları, 2003.
  • Alev Önder, Yaşayarak Öğrenme için Eğitici Drama, Epsilon Yayınla­ rı, İstanbul 2000.
  • Brian Way, Development Through Drama, Atlantic Highlands N . J. America, Humanities Press, 1973.
  • Fatma Tezel Şahin, "Doğaçlama ve Rol Oynama", Okul Öncesi Eği­ timde Drama, Ankara, Kök Yayınları, 2003.
  • Kâzım Karabekir, Çocuk Davamız 1, İstanbul, Emre Yayınları, 1995.
  • , Çocuklara Öğütlerim, İstanbul, Emre Yayınları, 1995. Makbule Sarıkaya, "Bir Çocuk Kasabası Sarıkamış", Atatürk Üniver­
  • sitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Erzurum, S:23, 2004.
  • Muhittin Sevilen, Karagöz, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlığı Ya­ yınları, 1986.
  • M . Fahrettin Kırzıoğlu, Kâzım Karabekir, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1991.
  • Nellie McCastlin, Creative Drama in Primary Grades, N e w York, Longman Inc., 2000.
  • , Creative Drama in The Classroom and Beyond, N e w York,
  • A l l y n &Bacon, 1990.
  • Neriman Aral ve diğerleri, Eğitimde Drama, İstanbul, Ya-pa Yayın Pazarlama, 2000.
  • N u r i Köstüklü, Kâzım Karabekir ve Eğitim, Konya, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001.
  • Selami Yangın, "Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar ve Etkili Kullanımı", Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Editör: Mehmet Küçük, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2011.
  • Yahya Akyüz, "Anaokullarının Osmanlı'da İlk Programları ve Ders Uygulamaları ile Yaratıcı Drama'nın İlk İzleri", Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Mayıs 2004.
  • Zülal Bozdoğan, Okullarda Rehberlik Etkinlikleri ve Yaratıcı Drama, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2003. *** Abstract:
  • Educational Drama and Experiential Learning in Kazım Karabekir's Practices
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Bağdatlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Bağdatlı, M. (2012). Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology(23), 121-140.
AMA Bağdatlı M. Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. Mart 2012;(23):121-140.
Chicago Bağdatlı, Mustafa. “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme Ve Eğitici Drama”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, sy. 23 (Mart 2012): 121-40.
EndNote Bağdatlı M (01 Mart 2012) Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 23 121–140.
IEEE M. Bağdatlı, “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama”, Journal of Istanbul University Faculty of Theology, sy. 23, ss. 121–140, Mart 2012.
ISNAD Bağdatlı, Mustafa. “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme Ve Eğitici Drama”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 23 (Mart 2012), 121-140.
JAMA Bağdatlı M. Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012;:121–140.
MLA Bağdatlı, Mustafa. “Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme Ve Eğitici Drama”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, sy. 23, 2012, ss. 121-40.
Vancouver Bağdatlı M. Kazım Karabekir’in Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ve Eğitici Drama. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012(23):121-40.