Bu makale din eğitiminin amacıyla ilgili gündemdeki tartışmadan yola çıkarak, bu amacı
dini kimlik oluşumu açısından eie almaktadır. Ricoer'un kimlik oluşumuna artlatısal yaklaşımının
yardımıyla, dini kimlik oluşumu süreci, öncelikle, hermönetik; sonra da eğitsel bir iş olarak
tanımlanmıştır. Yazarlar dini kimlik oluşumunun, özel bir eğitim yaklaşımı istediğini öne
sürmektedirler, yani fiili öğrenmeyi. Müteakiben, bu Özel eğitim yaklaşımının değeri, teodise
problemini konu alan bir din eğitimi müfredatının sonuçlarını yeniden değerlendirmede
kullanılarak gösterilmiştir. Yapılan incelemeler, bu müfredatın kısıtlı sonuçlarının fiili Öğrenme
karşısında güdümlü Öğrenmenin hakimiyeti dolayısıyla meydana geldiğini göstermektedir. Bu
bulgular, makalenin ana tezini desteklemektedir: dini kimlik oluşumu fiili Öğrenmeyi, güdümlü
öğrenmeye bir alternatif olarak talep etmektedir.
Din eğitimi dini anlatısal kimlik öğrenme teorisi güdümlü Öğrenme tecrübi öğrenme fiili öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |