BibTex RIS Kaynak Göster

DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM

Yıl 2006, Sayı: 13, 173 - 193, 18.04.2012

Öz

Bu makale din eğitiminin amacıyla ilgili gündemdeki tartışmadan yola çıkarak, bu amacı
dini kimlik oluşumu açısından eie almaktadır. Ricoer'un kimlik oluşumuna artlatısal yaklaşımının
yardımıyla, dini kimlik oluşumu süreci, öncelikle, hermönetik; sonra da eğitsel bir iş olarak
tanımlanmıştır. Yazarlar dini kimlik oluşumunun, özel bir eğitim yaklaşımı istediğini öne
sürmektedirler, yani fiili öğrenmeyi. Müteakiben, bu Özel eğitim yaklaşımının değeri, teodise
problemini konu alan bir din eğitimi müfredatının sonuçlarını yeniden değerlendirmede
kullanılarak gösterilmiştir. Yapılan incelemeler, bu müfredatın kısıtlı sonuçlarının fiili Öğrenme
karşısında güdümlü Öğrenmenin hakimiyeti dolayısıyla meydana geldiğini göstermektedir. Bu
bulgular, makalenin ana tezini desteklemektedir: dini kimlik oluşumu fiili Öğrenmeyi, güdümlü
öğrenmeye bir alternatif olarak talep etmektedir.

Yıl 2006, Sayı: 13, 173 - 193, 18.04.2012

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazanlar: Johannes Van Der Ven Bu kişi benim

Paul Vermeer Bu kişi benim

Çeviren: Furat Bu kişi benim

Ayşe Zişan Furat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Johannes Van Der Ven, Y., Vermeer, P., Furat, Ç., Furat, A. Z. (2012). DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM. Journal of Istanbul University Faculty of Theology(13), 173-193.
AMA Johannes Van Der Ven Y, Vermeer P, Furat Ç, Furat AZ. DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. Nisan 2012;(13):173-193.
Chicago Johannes Van Der Ven, Yazanlar:, Paul Vermeer, Çeviren: Furat, ve Ayşe Zişan Furat. “DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, sy. 13 (Nisan 2012): 173-93.
EndNote Johannes Van Der Ven Y, Vermeer P, Furat Ç, Furat AZ (01 Nisan 2012) DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 13 173–193.
IEEE Y. Johannes Van Der Ven, P. Vermeer, Ç. Furat, ve A. Z. Furat, “DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM”, Journal of Istanbul University Faculty of Theology, sy. 13, ss. 173–193, Nisan 2012.
ISNAD Johannes Van Der Ven, Yazanlar: vd. “DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology 13 (Nisan 2012), 173-193.
JAMA Johannes Van Der Ven Y, Vermeer P, Furat Ç, Furat AZ. DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012;:173–193.
MLA Johannes Van Der Ven, Yazanlar: vd. “DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM”. Journal of Istanbul University Faculty of Theology, sy. 13, 2012, ss. 173-9.
Vancouver Johannes Van Der Ven Y, Vermeer P, Furat Ç, Furat AZ. DİNİ KİMLİK OLUŞUMU: EĞİTİMSEL BİR YAKLAŞIM. Journal of Istanbul University Faculty of Theology. 2012(13):173-9.