Even though it has the features of its contemporary commentaries and is a product of its age’s requirements, Kutbuddin Al-‐‑Shirazi’s commentary has some unique aspects that differ from others. Especially it differs from others in the purpose of written. It was written for the public, for counselling * Bu makale doktora tezimizden istifade edilerek hazırlanmıştır. Bkz. Resul Ertuğrul, Kutbuddin eş-‐‑Şîrâzî ve Tefsiri, Ankara Üniversitesi S. B. E., Ankara, 2011. ** Yrd. Doç. Dr., Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü.
Özellikle yazılış amacı bakımından tefsir geleneğinden farklı olarak halk için, öğüt verme ve zamanına
yön verme maksadı ile yazılmıştır. Bunun yanında çeşitli görüşlere yer verme ve görüşler arasında
tercihte bulunma dışında yazarın kendi tasarrufunun az bulunduğu derleme türü, tefsir dışı konuların
genişçe yer aldığı ve yazarın önemsediği bir kısım konuları birden fazla yerde tekrarladığı bir eserdir.
Müfessirin, zamanındaki bilim dallarında uzman olmasına karşın bilimsel izahlara yeterince yer
vermemesi, kısmen de olsa rivâyetleri bilimsel görüşlere tercih etmesi, temsilcilerinden sayıldığı İşrâkî
felsefeye yok denecek kadar az yer vermesi yanında İşrâkî görüşleri eleştirel mahiyette ifadelere de yer
vermesi ve döneminde yazılan tefsirlerde kaynak sıkıntısı çekilmesine karşın çok sayıda kaynaktan
istifade ile tefsirini yazmış olması tefsiri kendine özgü kılan yönlerdendir.
Kutbuddin eş-‐‑Şîrâzî Fethu’l-‐‑Mennân fi Tefsîri’l-‐‑Kur’ân Tefsîru’l-‐‑‘Allâmî Kur’an tefsir rivâyet tefsiri İşrâkî felsefe.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 29 |