Bu çalışma, ICOMP olarak adlandırılan bilgi karmaşıklığı kriterinin yeni bir sınıfının tanıtımını amaçlamaktadır. Bu kriter, istatistiksel modellemede yeni yaklaşımlara yardım sağlamaktadır ve en iyi modelin seçilmesinde bir karar kuralı olarak kullanılır. ICOMP’un önemi ve kullanımı, veri madenciliğinde yeni bir yöntem olan “çok sınıflı destek vektör makineleri”ni kullanarak (MSVMRFE), müşteri profili oluşturma ve segmantasyonu uygulamasında örnek verilerek gösterilmiştir. Bu çalışmada önerilen yeni modelleme, cep telefonu kullanan müşterilerin sınıflandırılmasında, klasik diskriminant analizine göre elde edilen yanlış sınıflandırma oranının %32’sinden daha iyi bir performans göstermiştir. Bu sonuçlar, yeni bir mikro-pazarlama analiz yöntemi olarak kullanılabilir. Ayrıca bu sonuçlar veri tabanlarını daha iyi analizler yaparak sınıflandırmada daha çok müşteri kazanmak isteyen veya ellerindeki müşterileri kaybetmek istemeyen cep telefonu piyasasının dikkatini çekebilir.
Yeni ICOMP sınıfı kriterler kovaryans karmaşıklığı tahminlenmiş Fisher bilgi matrisi (FIM) tersi model seçme çok sınıflı destek vektör makineleri – yinelemeli özellikli eleme müşteri profili ve segmantasyonu
This paper introduces several forms of a new class of information-theoretic measure of complexity criterion called ICOMP as a decision rule for model selection in statistical modeling to help provide new approaches relevant to statistical inference. The practical utility and the importance of ICOMP is illustrated by providing a real numerical example in data mining of mobile phone data for customer profiling and segmentation of mobile phone customers using a novel multi-class support vector machine-recursive feature elimination (MSVM-RFE) method. The approach proposed in this paper outperforms the classical discriminant analysis techniques over 32% in terms of misclassification error rate. This is a remarkable achievement due to using MSVM-RFE hybridized with ICOMP that was not possible using other methods to classify the mobile phone customer data base as a new micro-marketing analytics. This should capture the attention of the mobile phone industry for more refined analysis of their data bases for customer management and retention.
ICOMP class of criteria covariance complexity estimated inverse-Fisher information matrix (FIM) model selection multi-class support vector machine-recursive feature elimination (MSVM-RFE) customer profiling and segmentation
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Operations Research |
Authors | |
Publication Date | December 2, 2009 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 39 Issue: 2 |