BibTex RIS Cite

MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2012, Volume: 41 Issue: 1, 0 - , 22.10.2012

Abstract

Marka sadakatinin tanımı ve nasıl ölçüleceği hakkında yazında fikir birliği olmamasına rağmen,  marka sadakatinin ölçümü ile ilgili temel üç yaklaşım bulunmaktadır; satın alma davranışını temel alan davranışsal ölçekler, satın alma niyetini temel alan tutumsal ölçekler ve her ikisinin birleşimi olan birleşik marka sadakati ölçekleri. Bu çalışmada marka sadakati ölçeklerinden satın alma sırasına dayalı davranışsal ölçek ile satın alma niyetine dayalı tutumsal ölçek karşılaştırılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Marka Sadakati, Marka Sadakatinin Ölçümü, Satın Alma Sırası, Satın Alma Niyeti, Cep Telefonu

 

MEASURING BRAND LOYALTY: COMPARISON OF INTENTION TO PURCHASE ATTITUDINAL SCALE AND PURCHASE SEQUENCE BEHAVIORAL SCALE

Abstract

Although there is no consensus on the definition and measurement of brand loyalty in the literature, there are three approaches to measure brand loyalty; behavioral scales which takes purchases into consideration, attitudinal scales which takes intention to buy into consideration, and combined scales of the two. The current study compares the sequence of purchase scale and the intention to buy scale.

 

Keywords: Brand Loyalty, Measuring Brand Loyalty, Purchase Sequence Scale, Intention to Buy Scale, Mobile Phone 

Year 2012, Volume: 41 Issue: 1, 0 - , 22.10.2012

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Demir This is me

Publication Date October 22, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 41 Issue: 1

Cite

APA Demir, M. (2012). MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41(1).
AMA Demir M. MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. October 2012;41(1).
Chicago Demir, Mehmet. “MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41, no. 1 (October 2012).
EndNote Demir M (October 1, 2012) MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41 1
IEEE M. Demir, “MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 1, 2012.
ISNAD Demir, Mehmet. “MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41/1 (October 2012).
JAMA Demir M. MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;41.
MLA Demir, Mehmet. “MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 41, no. 1, 2012.
Vancouver Demir M. MARKA SADAKATİNİN ÖLÇÜLMESİ: NİYETE BAĞLI TUTUMSAL ÖLÇEK İLE SATIN ALMA SIRASINA DAYALI DAVRANIŞSAL ÖLÇEĞİN KARŞILAŞTIRILMASI. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;41(1).