Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of personalized price offer timing in Internet on decision making stages

Yıl 2012, Cilt: 41 Sayı: 2, 172 - 188, 20.11.2012

Öz

The aim of this study is to investigate the cause-effect relationship between personalized price offer timing and decision making stages. In the study, in order to measure the effect of personalized price offer timing on decision making stages in Internet, a field experiment is conducted with a sample size of 580. Personalized price is determined on the basis of pre-purchases of individuals, constituting the sample, from the website. Personalized price is offered to consumers on different stages of decision making and the differences on buying behavior are observed. Collected data is analyzed with Pearson chi-square and logistic regression analysis. It is found that, the effect of a personalized price offer is higher if the customer has not formed his/her consideration set yet. However, no significant relationship is found between the presence of a personalized price offer and the product to be included in customer‟s choice set.

Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi

Yıl 2012, Cilt: 41 Sayı: 2, 172 - 188, 20.11.2012

Öz

Bu çalışmanın temel amacı, küme teorisi çerçevesinde tanımlanan satın alma sürecine etki eden bir değişken olan kişiye özel fiyat teklifinin zamanlaması ile satın alma süreci arasındaki neden sonuç ilişkisini araştırmaktır. Çalışmada, kişiye özel fiyat teklifinin, İnternette, tüketiciye sunulma zamanlamasının satın alma sürecine etkisini ölçmek amacıyla saha deneyi gerçekleştirilmiştir. Saha deneyine 580 kişi katılmıştır. Kişiye özel fiyat, deneklerin İnternet sitesinden daha önce yaptıkları satın almaya göre belirlenmiştir. Deneklere satın alma sürecinin farklı safhalarında kişiye özel fiyat önerilmiş ve satın alma davranışlarındaki farklılıklar izlenmiştir. Deneylerde elde edilen veriler, Pearson ki-kare ve lojistik regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucuna göre; tüketicinin dikkate alınanlar kümesi oluşmadan önce önerilen kişiye özel fiyat teklifi, oluştuktan sonra önerilen teklife göre daha etkilidir ve satın almayı olumlu yönde etkilemektedir. Çalışmada, kişiye özel fiyat teklifinin zamanlaması ile tüketicinin önerilen ürünü seçim kümesine alması arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Kaya Bu kişi benim

Ayşegül Sağkaya Güngör

Yayımlanma Tarihi 20 Kasım 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 41 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, İ., & Sağkaya Güngör, A. (2012). Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 41(2), 172-188.
AMA Kaya İ, Sağkaya Güngör A. Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. Kasım 2012;41(2):172-188.
Chicago Kaya, İsmail, ve Ayşegül Sağkaya Güngör. “Kişiye özel Fiyat Teklifinin zamanlamasının, İnternette satın Alma Karar sürecine Etkisi”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41, sy. 2 (Kasım 2012): 172-88.
EndNote Kaya İ, Sağkaya Güngör A (01 Kasım 2012) Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41 2 172–188.
IEEE İ. Kaya ve A. Sağkaya Güngör, “Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi”, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 41, sy. 2, ss. 172–188, 2012.
ISNAD Kaya, İsmail - Sağkaya Güngör, Ayşegül. “Kişiye özel Fiyat Teklifinin zamanlamasının, İnternette satın Alma Karar sürecine Etkisi”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 41/2 (Kasım 2012), 172-188.
JAMA Kaya İ, Sağkaya Güngör A. Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;41:172–188.
MLA Kaya, İsmail ve Ayşegül Sağkaya Güngör. “Kişiye özel Fiyat Teklifinin zamanlamasının, İnternette satın Alma Karar sürecine Etkisi”. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, c. 41, sy. 2, 2012, ss. 172-88.
Vancouver Kaya İ, Sağkaya Güngör A. Kişiye özel fiyat teklifinin zamanlamasının, İnternette satın alma karar sürecine etkisi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;41(2):172-88.