Dünyada kitle iletişim alanındaki hızlı gelişmeler, kitle iletişim araçlarıyla inşa edilen bir imaj ve kültür hayatını da beraberinde getirmiştir. İnsanlar ve kurumlar imaj dünyasının büyülü havasına kapılmış ve büyülü imaj dünyası gerçek sosyal hayatın önüne geçmiş ve ondan daha baskın hale gelmiştir. Öyle ki kitleler imaj dünyasının parıltılı ve şaşaalı hayatının cazibesine yönlendirilmekte ve özendirilmektedir. Ancak gerek imaj dünyasında yaşananlar ve gerekse toplumsal gerçek hayattaki gelişmeler, imaj dünyasının sanılanın aksine bir o kadar tehlikeli sonuçları ve sorunları da içerisinde barındırdığına işaret etmektedir. Türkiye'de uzun zamandan beri sosyolojik açıdan imajın ve imaj dünyasının olumsuz yönleri ihmal edilmiş veya o boyuta daha az vurgu yapılmıştır. İşte bu makalede imaj dünyasıyla gerçek hayat arasındaki ilişkiler ve sınırlar sosyolojik bağlamda ele alınmakta ve tartışılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Sosyal Hayat, İmaj, Sembol, Kişisel ve Kurumsal İmaj, Televole Kültürü ABSRACT As it is known, the development in the field of mass communication has led construction of a culture and imagined world which has been desined by the image makers. People and institutions has been tempted to the magical atmosphere of imagined world and it seems that magical imaginary world has been playing dominating role in the social life. But the developments both in the imaginary world and real social life has shown that magical imaginary world includes many dangeorus results and problems. Sociologically, these dangerous dimentions and problems of invented world has not gained much attention in Turkey. Therefore in this article the relationships between magical imaginary world and real social life has been discussed. Key Words: Social Life, Image, Symbol, Personal and Institutional Image, Tele-Culture
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2011 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 30 |