Türkiye'de ilköğretime verilen öneme paralel olarak, sınıf öğretmeni yetiştirilmeye de önem verilmiştir. Ülkemizde ilköğretime öğretmen yetiştirmede önemli gelişmeler kaydedilirken, geçen süreç içerisinde uygulanan tutarsız, politikalar nedeniyle, öğretmenlik mesleğinin istenilen duruma kavuştuğunu söylemek güç gözükmektedir. Bu araştırmanın amacı Türkiye'de sınıf öğretmeni yetiştirme politikalarını kısaca inceleyerek, günümüzde sınıf öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin görüşlerini birinci kaynaktan belirlemek ve konuyla ilgili çalışmalara yeni bir boyut kazandırmaktır. Araştırma Mart-Mayıs 2003 öğretim yılında Üsküdar, Kadıköy, Ümraniye ve Maltepe ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinden tesadüfi örnekletti sistemiyle seçilmiştir. Örneklenil oluşturan 211 sınıf öğretmenine 25 soruluk görüşme formu uygulanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 13, 2011 |
Published in Issue | Year 2006 Issue: 33 |