BibTex RIS Cite

YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ

Year 2011, Issue: 43, 289 - 306, 26.12.2011

Abstract

ÖZET
Shumpeter tarafından ekonomi literatürüne kazandırılan „‟yaratıcı yıkım‟‟ kavramının kaynağı ticari başarı kazanan buluş olarak açıkladığımız inovasyondur. İnovasyonun sürekliliğinin sağlanması yönünde yapılan yatırımlar, ekonomik kriz ortamını oluşturan durgunluk noktasından canlanma dönemine çıkışın rehberliğini yapmaktadır. Shumpeter konjonktür dalgalanmalarında dip noktadan çıkış için inovasyonun kaldıraç görevi üstlenerek ekonomik büyüme sağlayacağını belirtmiştir. Durgunluk dönemleri inovasyon ve ekonomik fırsatlar için uygun bir ortam oluşturarak ekonomik büyümeyi hedef alan döngünün devamını sağlayacaktır. Konjonktür dalgaları zamansal büyüklüğe göre ayrılan kitchin, juglar, kontratief olarak adlandırılan üç tip dalgada ve refah ve kriz dönemlerinin birbirini izlediği dört evrede incelenmektedir. İnovasyon sürecinin sürekliğinin sağlanması kriz durumundan çıkış için zorunlu bir döngüsel varlığı tarif etmektedir. Durgunluk döneminde beliren ihtiyaçların tatminine yönelik mal ve hizmet üretiminin yarattığı talep artışı ile oluşan canlanma dönemi sosyal, ekonomik, siyasi hayatında şekillenmesine sebep olmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Yeni Ekonomi, Konjonktür Dalgaları, İktisadi Gelişim, İnovasyon, Beşeri Sermaye, Yaratıcı Yıkım.
ABSTRACT
Given to the economics literature, the concept of creative destruction by Shumpeter source described as a breakthrough commercial success winning innovation. To ensure continuity of investment in innovation, the recovery from recession by the economic crisis period of the output environment is guidance. Innovation to business cycle fluctuations Shumpeter bottom exit point of economic growth will provide leverage by taking on the task indicated. Recession periods creates a favorable environment for innovation and economic opportunities. The increase in demand caused by the production of goods and services created by the revival period of social, economic and political life leads to shape.
Key Words: New Economy, Innovation, Human Capital, The Waves of Business Cycles, Economic Development, Creative Destruction.

References

  • Acar, Yalçın, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, Vipaş Yayınları, Bursa, 2002.
  • Başaran, Funda, “Uzun Dalgalar ve Bilgi, İletişim Teknolojileri Paradigması”, İletişim Ağlarınınn Ekonomisi, Der:Funda Başaran vd, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005.
  • Carl, A. Futia, “Schumpeterrian Competition”, Quarter Journal of Economics, 1980, Vol:94, No:4.
  • Carlson, Curtis R. ve William W Wilmot, Innovation:The Five Disciplines for Creating What Customers Want, Crownpublishing Group, New York, 2006.
  • Durna, Ufuk, Yenilik Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2002.
  • Durucker, Peter, Kapitalist Ötesi Toplum, Çev. B. Çorakçı, İnkılâp Kitapevi, İstanbul, 1994.
  • Drucker, Peter F., Innovation and Enterpreneurship, Harper Row Publishers, New York, New York, 1985.
  • Freeman, Chris-Luc Soete, Yenilik İktisadı,TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
  • Goldhar, J. D, Some Modest Conclusions, Management of Research and Innovation, New York, 1980.
  • Joson,Potts, The New Evolutionery Microeconomics:Complexit, Competence and Adaptative Behaviour, Edward Elgar, Cheltenham, UK, 2001.
  • Kavrakoğlu, İbrahim, Değişim ve Yaratıcılık, İstanbul, 1997.
  • Kırımlı, Arman, Kârlı Büyümenin Reçetesi İnovasyon, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • OECD, Oslo Kılavuzu, www.tubitak.gov.tr/destekler/taral/kilavuz.htm.
  • Özgüler, Verda Canbey ,Yeni Ekonomi Anlayışı Kapsamında Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkeler, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2003.
  • Polat, Eralp, Konjonktürel Dalgalanmalar ve Sermaye Piyasası:İMKB Örneği, İMKB Yayınları, Mayıs 2005.
  • Romer, Paul, Economic Growth, The Concise Encyclopedia of Economics, David R. Henderson, Ed. Liberty Fund, 2007.
  • Rosenfeld ,Robert ve Jenny C. Servo, Facilating Innovation in Large Organizations, Ed: Jane Hery ve David Walker, Managing Innovation, Sage Publications, London, 1994.
  • Rogers, E. M., Diffusion of Innovations, Free Press, New York, 1995.
  • Schumpeter, J., Capitalism, Socialism And Democracy, Unvin University Books, London, 1970.
  • Top, Seyfi, İşletmelerde Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi, Beta Yayınları, Haziran 2008, İstanbul.
  • TÜSİAD,Ulusal İnovasyon Sistemi:Kavramsal Çerçeve, Türkiye İncelemesi ve Ülke Örnekleri, TÜSİAD Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Unay , Cafer, Ekonomik Konjonktür, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1992.
Year 2011, Issue: 43, 289 - 306, 26.12.2011

Abstract

References

  • Acar, Yalçın, İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri, Vipaş Yayınları, Bursa, 2002.
  • Başaran, Funda, “Uzun Dalgalar ve Bilgi, İletişim Teknolojileri Paradigması”, İletişim Ağlarınınn Ekonomisi, Der:Funda Başaran vd, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2005.
  • Carl, A. Futia, “Schumpeterrian Competition”, Quarter Journal of Economics, 1980, Vol:94, No:4.
  • Carlson, Curtis R. ve William W Wilmot, Innovation:The Five Disciplines for Creating What Customers Want, Crownpublishing Group, New York, 2006.
  • Durna, Ufuk, Yenilik Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2002.
  • Durucker, Peter, Kapitalist Ötesi Toplum, Çev. B. Çorakçı, İnkılâp Kitapevi, İstanbul, 1994.
  • Drucker, Peter F., Innovation and Enterpreneurship, Harper Row Publishers, New York, New York, 1985.
  • Freeman, Chris-Luc Soete, Yenilik İktisadı,TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
  • Goldhar, J. D, Some Modest Conclusions, Management of Research and Innovation, New York, 1980.
  • Joson,Potts, The New Evolutionery Microeconomics:Complexit, Competence and Adaptative Behaviour, Edward Elgar, Cheltenham, UK, 2001.
  • Kavrakoğlu, İbrahim, Değişim ve Yaratıcılık, İstanbul, 1997.
  • Kırımlı, Arman, Kârlı Büyümenin Reçetesi İnovasyon, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2007.
  • OECD, Oslo Kılavuzu, www.tubitak.gov.tr/destekler/taral/kilavuz.htm.
  • Özgüler, Verda Canbey ,Yeni Ekonomi Anlayışı Kapsamında Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkeler, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 2003.
  • Polat, Eralp, Konjonktürel Dalgalanmalar ve Sermaye Piyasası:İMKB Örneği, İMKB Yayınları, Mayıs 2005.
  • Romer, Paul, Economic Growth, The Concise Encyclopedia of Economics, David R. Henderson, Ed. Liberty Fund, 2007.
  • Rosenfeld ,Robert ve Jenny C. Servo, Facilating Innovation in Large Organizations, Ed: Jane Hery ve David Walker, Managing Innovation, Sage Publications, London, 1994.
  • Rogers, E. M., Diffusion of Innovations, Free Press, New York, 1995.
  • Schumpeter, J., Capitalism, Socialism And Democracy, Unvin University Books, London, 1970.
  • Top, Seyfi, İşletmelerde Yenilik ve Yaratıcılık Yönetimi, Beta Yayınları, Haziran 2008, İstanbul.
  • TÜSİAD,Ulusal İnovasyon Sistemi:Kavramsal Çerçeve, Türkiye İncelemesi ve Ülke Örnekleri, TÜSİAD Yayınları, İstanbul, 2003.
  • Unay , Cafer, Ekonomik Konjonktür, Uludağ Üniversitesi Basımevi, 1992.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Elif Hobikoğlu This is me

Publication Date December 26, 2011
Published in Issue Year 2011 Issue: 43

Cite

APA Hobikoğlu, E. (2011). YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ. Istanbul Journal of Sociological Studies(43), 289-306.
AMA Hobikoğlu E. YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ. Istanbul Journal of Sociological Studies. December 2011;(43):289-306.
Chicago Hobikoğlu, Elif. “YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ”. Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 43 (December 2011): 289-306.
EndNote Hobikoğlu E (December 1, 2011) YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ. Istanbul Journal of Sociological Studies 43 289–306.
IEEE E. Hobikoğlu, “YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ”, Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 43, pp. 289–306, December 2011.
ISNAD Hobikoğlu, Elif. “YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ”. Istanbul Journal of Sociological Studies 43 (December 2011), 289-306.
JAMA Hobikoğlu E. YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2011;:289–306.
MLA Hobikoğlu, Elif. “YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ”. Istanbul Journal of Sociological Studies, no. 43, 2011, pp. 289-06.
Vancouver Hobikoğlu E. YENİ EKONOMİDE KONJONKTÜR DALGALANMALARI BAĞLAMINDA SCHUMPETERCİ YAKLAŞIM VE İNOVASYON İLİŞKİSİ. Istanbul Journal of Sociological Studies. 2011(43):289-306.