Bu çalışma araştırma motivasyonları, mevcut teknik ve maddi koşullar ve araştırmacının pozisyonu ile ilgili olarak
bir otoanaliz yapma amacını taşımaktadır. Her otoanaliz özdüşünümsellik içerdiği için de metin boyunca çokça
kişisel deneyim ve öznel ifade söz konudur. Bu amaçla neden araştırıyorum ve araştırmacı olarak pozisyonum ve
deneyimim nedir sorularını bu metinde iki dijital oyun araştırma projesi deneyimi üzerinden ele alınmıştır. Söz
konusu bu iki çalışmanın TÜBİTAK tarafından desteklenmesi kurumsal desteğin bilimsel meraka katkısı anlamında
da bir deneyim içerir. Sonuç olarak elinizdeki bu metin araştırma merakı, kurumsal destek ve bireysel merak
uyumlanması ve bu sürece dair akademik bir çalışmadan daha çok kişisel bir hikâyedir. Bu hikâye ayrıca araştırma,
haz ve hayal kırıklığı, entelektüel antipatiklik, kurumsal habitusların uyumu gibi başlıklar içermektedir.
Özdüşünümsellik Dijital oyunlar Homo ludens Homo faber Araştırmacı
This study aims at making an autoanalysis regarding research motivations, current technical and material conditions
and researcher’s position. Because each autoanalysis includes self-reflexivity, there is a lot of personal
experience and subjective expression throughout the text. For this reason, I examine my position and experience
as a researcher on two digital game research projects which I have been part of. The support of these two
projects by TUBITAK also includes an experience in the meaning of institutional support for scientific research.
As a result, this text is more of a personal story than research experience, institutional support and adaptation
of individual curiosity, and an academic study of this processes. This story also includes topics such as research,
pleasure and disappointment, intellectual antipathy and coherence of institutional habitus.
Self-reflexivity Digital games Homo ludens Homo faber Researcher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 38 Sayı: 2 |