Loading [a11y]/accessibility-menu.js
 
BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 30, 227 - 253, 26.10.2015
https://doi.org/10.16917/IU/tjs.94162

Öz

-

Kaynakça

  • Adanır, O. (2000). Baudrillard’ın simülasyon kuramı üzerine notlar ve söyleşiler. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Allan, K. (2011). Contemporary social and sociological theory: Visualizing social worlds (Second Edition). London: Sage Publications.
  • Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baudrillard, J. (1998a). Kötülüğün şeffaflığı. I. Ergüden (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • (1998b). Üretimin aynası. O. Adanır (Çev.). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. (2002a). Simgesel değiş tokuş ve ölüm, Çev: O. Adanır, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İst
  • Brooks, M. (2003). The zombie survival guide. New York: Three Rivers. Castells, M. (1998). Flows, networks and identities: A critical theory of the informational society. M.Castells, et. all. Critical education in the new information age.
  • Oxford: Rowman & Littlefield Publishers.
  • Classroom’a Giriş (2014). 1 Ekim 2014. https://www.google.com/intl/tr/edu/ classroom Dağ, A. (2011). Ölümcül şiddet: Baudrillard’ın düşüncesi. İstanbul: Külliyat Dimmock, C.A.J; Walker, A. (2000). Future school administration: Western and Asian perspectives. Hong Kong: The Chinese University of Hong Kong.
  • Dusan, R (2000). Pedagogy of other or the critical pedagogy and impossible exchange.11 Ağustos 2005, http://www.geocities.com/drutar2000/pedagogy.html
  • Egan, K. (2010). Eğitimli zihin. F. Keser (Çev.). Ankara: Pegem Akademi
  • Fractale (2014). 30 Temmuz 2014. http://fr.wikipedia.org/wiki/Fractale Google E-Sınıflar (2014). 1 Eylül 2014. http://kesan.meb.gov.tr/www/edirnememden-turkiyede-bir-ilk-google-e-siniflar/icerik/564
  • Hoyle, J. R. (1989). The future of educational administration: Knowledge and faith. National Conference of Professors of Educational Administration Tuscalosa, AL. 05 Şubat 2012, http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED316934.pdf
  • Humes, W. (2000). The discourses of educational management. Journal of Educational Enquiry,1(1), pp. 35-53.
  • Hürriyet (2012). Okullar hayat olsun. 10 Mart 2012, egitim.hurriyet.com.tr/ haberler/30.04.2012/okullar-hayat-olsun.aspx
  • John, R. (2009). Towards A new paradigm in education management. Visión de Futuro. 2, (12)
  • Katina, M. (2011). Existential Learning: Learning by Being. 15 Ocak 2014, http://uberveillance.com/blog/2011/1/3/existenti ial-learning-learning-by-being. html
  • Kornblum, W. (2008). Sociology in a changing world. Wadsworth: Cengage Learning.
  • Luke, T.W.(1991). Power and politics in hyperreality: the critical project of Jean Baudrillard. Social Science Journal, 28 (3)
  • McAuley, J.; Duberley, J.; Johnson,P. (2007). Organization theory challenges and perspectives. Essex: Prentice Hall.
  • Macintosh, N.B., Shearer, T., Thornton, D.B., & Welker, M. (2000). Accounting as simulacrum and hyperreality: Perspectives on income and capital. Accounting, Organizations and Society.13-50.
  • Mann S. (2014). Biography. 15 Haziran 2014, http://www.ece.utoronto.ca/ people/mann-s.
  • MEB (2012). 08.05.2012, http://www.meb.gov.tr/haberler/haberayrinti. asp?ID=9462
  • MEB (2014a). Okullar Hayat Olsun. 01.01.2014, http://okullarhayatolsun.meb. gov.tr/?islem=bilgi_deta y&id=26
  • MEB (2014b). Millî eğitim uzman yardımcılığı yarışma sınavı (sözlü sınav) kılavuzu. 20 Nisan 2014, http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_01/09022130_ mlletmuzmanyardimciliiyarimasinavikilavuzu.pdf
  • Moebius Surface (2014). 1 Eylül 2014, http://tr.wikipedia.org/wiki/ Dosya:Moebius_Surface_1_Display.png
  • Möbius şeridi (2014). 20 Mayıs 2014, http://tr.wikipedia.org/wiki/ M%C3%B6bius_%C5%9Feridi Online Etymology Dictionary (2012). Orgy. 15 Şubat 2012, http://www. etymonline.com/index.php?term=orgy Öğrenciler Artık Parmak Kaldırmayacak (2014). 1 Eylül 2014, http://ogretmenler.
  • biz/haber/ogrenciler-artik-parmak-kaldirmayacak-864.html Palermo J.(1992). Dewey on the pedagogy of occupations: the social construction of the hyper-real. 10 Nisan 2011, http://www.ed.uiuc.edu/
  • Shuttleworth, D.E. (2003). School management in transition: Schooling on the edge, student outcomes and the reform of educaiton. London: RoutledgeFalmer. Star (2013). Öğretmenler Odası Tarihe Karışıyor. 15 Ocak 2014, http://haber.
  • stargazete.com/newsdetail.as p?newsid=575912 Şişman, M. (1996). Postmodernizm tartışmaları ve örgüt kuramındaki yansımaları. Eğitim Yönetimi,2 (3), ss. 451-464
  • Ünal, I. ve Özsoy, S. (2010). Eğitim bilimleri felsefesine doğru. Ankara: Tan Kitabevi.
  • Ward, B. (1998). The literary appropriation of chaos theory, Department of English The University of Western Australia. 01 Mayıs 2010, http://indolentdandy.net/phd
  • Waks, L. J. (2006). Globalization, state transformation, and educational restructuring: why postmodern diversity will prevail over standardization. Stud Philos Educ. 25, 403–424.

Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 30, 227 - 253, 26.10.2015
https://doi.org/10.16917/IU/tjs.94162

Öz

Baudrillard’ın deyimiyle fraktal evrede hiçbir değerin söz konusu olmadığı gerçek bir kültüre dayanmayan, belirli bir dengesi olmayan yaklaşımlar eğitim sistemlerini de biçimlendirmektedir. Eğitim yönetimi fraktal evreye uygun düşen yaklaşımların etkisiyle simülasyon evrenini sürdürmeye yarayan stratejiler üretirken, eğitim sistemlerinde herhangi bir değer yasasına dayanmayan, dengesiz değişimler gözlenmektedir. Bu makalenin temel amacı Türkiye’de son dönemlerde eğitim sisteminde yaşanmakta olan değişimleri ve yönelimleri Baudrillard’ın simülasyon kuramı bağlamında fraktal evre olarak tanımladığı durumun özelliklerine dayalı olarak değerlendirmektir. Eğitim sisteminde yaşanılan dönüşümlere ve eğitim yönetimine ilişkin bu nitelikte bir değerlendirmenin simülasyon evreninin öngördüğü bir biçimde gerçeklikle bağı kopmuş ve herhangi bir gönderene sahip olmayan ve bir değerler sisteminin ürünü olmayan yaklaşımların ortaya çıkardığı sorunlara ilişkin farkındalığı artıracağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Adanır, O. (2000). Baudrillard’ın simülasyon kuramı üzerine notlar ve söyleşiler. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Allan, K. (2011). Contemporary social and sociological theory: Visualizing social worlds (Second Edition). London: Sage Publications.
  • Başaran, İ.E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baudrillard, J. (1998a). Kötülüğün şeffaflığı. I. Ergüden (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • (1998b). Üretimin aynası. O. Adanır (Çev.). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. (2002a). Simgesel değiş tokuş ve ölüm, Çev: O. Adanır, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İst
  • Brooks, M. (2003). The zombie survival guide. New York: Three Rivers. Castells, M. (1998). Flows, networks and identities: A critical theory of the informational society. M.Castells, et. all. Critical education in the new information age.
  • Oxford: Rowman & Littlefield Publishers.
  • Classroom’a Giriş (2014). 1 Ekim 2014. https://www.google.com/intl/tr/edu/ classroom Dağ, A. (2011). Ölümcül şiddet: Baudrillard’ın düşüncesi. İstanbul: Külliyat Dimmock, C.A.J; Walker, A. (2000). Future school administration: Western and Asian perspectives. Hong Kong: The Chinese University of Hong Kong.
  • Dusan, R (2000). Pedagogy of other or the critical pedagogy and impossible exchange.11 Ağustos 2005, http://www.geocities.com/drutar2000/pedagogy.html
  • Egan, K. (2010). Eğitimli zihin. F. Keser (Çev.). Ankara: Pegem Akademi
  • Fractale (2014). 30 Temmuz 2014. http://fr.wikipedia.org/wiki/Fractale Google E-Sınıflar (2014). 1 Eylül 2014. http://kesan.meb.gov.tr/www/edirnememden-turkiyede-bir-ilk-google-e-siniflar/icerik/564
  • Hoyle, J. R. (1989). The future of educational administration: Knowledge and faith. National Conference of Professors of Educational Administration Tuscalosa, AL. 05 Şubat 2012, http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED316934.pdf
  • Humes, W. (2000). The discourses of educational management. Journal of Educational Enquiry,1(1), pp. 35-53.
  • Hürriyet (2012). Okullar hayat olsun. 10 Mart 2012, egitim.hurriyet.com.tr/ haberler/30.04.2012/okullar-hayat-olsun.aspx
  • John, R. (2009). Towards A new paradigm in education management. Visión de Futuro. 2, (12)
  • Katina, M. (2011). Existential Learning: Learning by Being. 15 Ocak 2014, http://uberveillance.com/blog/2011/1/3/existenti ial-learning-learning-by-being. html
  • Kornblum, W. (2008). Sociology in a changing world. Wadsworth: Cengage Learning.
  • Luke, T.W.(1991). Power and politics in hyperreality: the critical project of Jean Baudrillard. Social Science Journal, 28 (3)
  • McAuley, J.; Duberley, J.; Johnson,P. (2007). Organization theory challenges and perspectives. Essex: Prentice Hall.
  • Macintosh, N.B., Shearer, T., Thornton, D.B., & Welker, M. (2000). Accounting as simulacrum and hyperreality: Perspectives on income and capital. Accounting, Organizations and Society.13-50.
  • Mann S. (2014). Biography. 15 Haziran 2014, http://www.ece.utoronto.ca/ people/mann-s.
  • MEB (2012). 08.05.2012, http://www.meb.gov.tr/haberler/haberayrinti. asp?ID=9462
  • MEB (2014a). Okullar Hayat Olsun. 01.01.2014, http://okullarhayatolsun.meb. gov.tr/?islem=bilgi_deta y&id=26
  • MEB (2014b). Millî eğitim uzman yardımcılığı yarışma sınavı (sözlü sınav) kılavuzu. 20 Nisan 2014, http://personel.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_01/09022130_ mlletmuzmanyardimciliiyarimasinavikilavuzu.pdf
  • Moebius Surface (2014). 1 Eylül 2014, http://tr.wikipedia.org/wiki/ Dosya:Moebius_Surface_1_Display.png
  • Möbius şeridi (2014). 20 Mayıs 2014, http://tr.wikipedia.org/wiki/ M%C3%B6bius_%C5%9Feridi Online Etymology Dictionary (2012). Orgy. 15 Şubat 2012, http://www. etymonline.com/index.php?term=orgy Öğrenciler Artık Parmak Kaldırmayacak (2014). 1 Eylül 2014, http://ogretmenler.
  • biz/haber/ogrenciler-artik-parmak-kaldirmayacak-864.html Palermo J.(1992). Dewey on the pedagogy of occupations: the social construction of the hyper-real. 10 Nisan 2011, http://www.ed.uiuc.edu/
  • Shuttleworth, D.E. (2003). School management in transition: Schooling on the edge, student outcomes and the reform of educaiton. London: RoutledgeFalmer. Star (2013). Öğretmenler Odası Tarihe Karışıyor. 15 Ocak 2014, http://haber.
  • stargazete.com/newsdetail.as p?newsid=575912 Şişman, M. (1996). Postmodernizm tartışmaları ve örgüt kuramındaki yansımaları. Eğitim Yönetimi,2 (3), ss. 451-464
  • Ünal, I. ve Özsoy, S. (2010). Eğitim bilimleri felsefesine doğru. Ankara: Tan Kitabevi.
  • Ward, B. (1998). The literary appropriation of chaos theory, Department of English The University of Western Australia. 01 Mayıs 2010, http://indolentdandy.net/phd
  • Waks, L. J. (2006). Globalization, state transformation, and educational restructuring: why postmodern diversity will prevail over standardization. Stud Philos Educ. 25, 403–424.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Yaylacı

Filiz Göktuna Yaylacı

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Yaylacı, A., & Göktuna Yaylacı, F. (2015). Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 3(30), 227-253. https://doi.org/10.16917/IU/tjs.94162
AMA Yaylacı A, Göktuna Yaylacı F. Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. Aralık 2015;3(30):227-253. doi:10.16917/IU/tjs.94162
Chicago Yaylacı, Ali, ve Filiz Göktuna Yaylacı. “Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek Ve Dengesiz Değişimler”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3, sy. 30 (Aralık 2015): 227-53. https://doi.org/10.16917/IU/tjs.94162.
EndNote Yaylacı A, Göktuna Yaylacı F (01 Aralık 2015) Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3 30 227–253.
IEEE A. Yaylacı ve F. Göktuna Yaylacı, “Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler”, İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 30, ss. 227–253, 2015, doi: 10.16917/IU/tjs.94162.
ISNAD Yaylacı, Ali - Göktuna Yaylacı, Filiz. “Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek Ve Dengesiz Değişimler”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi 3/30 (Aralık 2015), 227-253. https://doi.org/10.16917/IU/tjs.94162.
JAMA Yaylacı A, Göktuna Yaylacı F. Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2015;3:227–253.
MLA Yaylacı, Ali ve Filiz Göktuna Yaylacı. “Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek Ve Dengesiz Değişimler”. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, c. 3, sy. 30, 2015, ss. 227-53, doi:10.16917/IU/tjs.94162.
Vancouver Yaylacı A, Göktuna Yaylacı F. Fraktal Evrede Eğitim: Belirsiz Bir Gelecek ve Dengesiz Değişimler. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. 2015;3(30):227-53.