Yaşam Becerileri Eğitimi (YBE), amacı çocukların ve gençlerin (ve daha başka hedef
grupların) psiko-sosyal yetkinliklerini geliştirmek olan “aktif bir öğrenme süreci” ve spesifik bir
eğitimsel yaklaşımdır. Bu makale, özellikle mesleki eğitim almakta olan üniversite öğrencileri
arasında uygulandığında YBE’nin nasıl algılandığını ve ne tür tepkiler doğurduğunu araştırmayı
amaçlamaktadır. Bu sorulara paralel olarak, Balıkesir Üniversitesi’nde mesleki eğitim
almakta olan 100 öğrencilik amaçlı bir örneklemden veri toplamak üzere yarı-yapılandırılmış
bir mülakat formu kullanılmıştır. Araştırmanın ana bulgusu, YBE’nin yükseköğrenim seviyesindeki
mesleki eğitim gençlerine uygulandığında da önceki araştırmaların bulgularıyla benzer
sonuçlar, olumlu etkiler ve güçlükler yaratmaya meylettiği düşüncesinin onaylanmasıdır.
Makale, ilaveten, YBE’nin sosyolojik bir perspektiften sorgulanması gerekliliğini savunmakta
ve bir YBE deneyimleri sosyolojisi (eğitim sosyolojisi içinde) geliştirmenin YBE literatürünü zenginleştirebileceği
gibi onun araştırma yönünü de değiştirebileceği sonucuna varmaktadır
Yaşam Becerileri Eğitimi (YBE) Psiko-Sosyal Yetkinlikler Çocuklar ve Ergenler Gençler YBE Deneyimleri Sosyolojisi
Life Skills Education (LSE) is “an active learning process” and a specific educational
approach aiming at developing psychosocial competences of children and young people (also of
some other potential target groups). This paper aims to find out how LSE is perceived and what
reactions it generates among students in a higher educational environment, specifically among
students receiving vocational training. In line with those questions, a semi-structured interview
form was used to collect data from a purposeful sampling of 100 students involved in vocational
training at Balıkesir University, Turkey. The core finding of this research is the endorsement of
the insight that LSE tends to generate similar results, positive impacts and challenges to the
findings of previous researches even when it is applied to young people in vocational training
at the tertiary level. The paper additionally makes the point that LSE should be questioned
from a sociological perspective. It is concluded that developing a sociology of LSE experiences (a
subfield of the sociology of education) would enrich the LSE literature while it may also change
its direction of inquiry.
Life Skills Education (LSE) Psychosocial Competences Children and Adolescents Young People Sociology of LSE Experiences
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 30 |