İşletmelerin sosyal sorumluluğu 1990'lı yıllardan itibaren gelisen bir olgudur. Esas olarak isletmelerin tüm faaliyet ve etkinliklerini, etkilesimde bulunduğu paydasları dikkate alarak biçimlendirmesi anlamına gelen kurumsal sosyal sorumluluk, son yıllarda yaygın biçimde gündeme gelmektedir. Konu, akademik yazında çesitli boyutlarıyla irdelenmekte ve basarılı uygulama örnekleri paylasılmaktadır. Ancak literatürde, isletmelerinin sosyal sorumluluk anlayısının biçimlenmesinde sektörel-mesleki kurulusların etkilerine sınırlı düzeyde yer verilmektedir. Bu çalısmada, isletmelerin sosyal sorumluluk yaklasımında mesleki kurulusların rolü, ülkemizdeki ticaret ve sanayi odalarının kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili faaliyet ve etkinlikleri bağlamında değerlendirilmistir.
Kurumsal sosyal sorumluluk sektörel–mesleki kurumlar ticaret odaları sanayi odaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ekim 2010 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 57 |