Nasıl ki sanayi devrimi, günümüzün çalışma hayatının
şekillenmesindeki unsurları ortaya çıkardıysa, özellikle 1980’li yıllardan
itibaren küreselleşme olgusunun da çarpan görevi görmesiyle birlikte
meydana gelen teknoloji ve bilgi devrimi, çalışma hayatının tüm
katmanlarını etkisi altına almıştır. Tüm bu gelişmeler, acımasız rekabet
ortamının getirmiş olduğu olumsuz şartları da yanına alarak, işletmeleri
varlıklarını sürdürme noktasında zorunlu bir uyum sürecine sevk
etmiştir. Bu uyumu sağlamanın yolu ise, çalışanlarına gerekli olan
eğitimi vermekten ve dolayısıyla onların nitelik ve yeteneklerini
geliştirmelerini sağlamaktan geçmektedir. Hizmet öncesi alınan
eğitimin, çalışma hayatında yeterli olmadığının görülmesi üzerine, son
yıllarda uygulama safhasında da yoğun olarak görülen hizmet içi
eğitim, söz konusu eşgüdümün sağlanmasında en önemli ve etken
unsurlardan biri olarak ön plana çıkmıştır. Çalışanların sahip olduğu
teorik bilgilerin üzerine hizmet içi eğitim uygulamaları vasıtasıyla inşa
edilen pratik bilgiler, mikro anlamda çalışanların yeteneklerinin ve
niteliklerinin gelişmesini ve yeni çalışma şart ve gelişmelerine uyum
sağlamalarını; makro anlamda ise işletmelerin verimliliklerinin
artmasını sağlamaktadır. Dolayısıyla, hizmet içi eğitim uygulamaları, günümüzün gelişen ve değişen dünyasına işletmelerin uyum sağlama
sürecinde başvurdukları en önemli mekanizmaların başında
gelmektedir.
Hizmet İçi Eğitim Hizmet İçi Eğitim Uygulamaları Ülker Şirketler Topluluğu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 59 |