Geride bıraktığımız yüzyılın özellikle son 10 yıllık dönemi geleneksel düşünce kalıplarının kırıldığı ve köklü sosyo-ekonomik değişimlerin yaşandığı bir süreci temsil etmektedir. Bu dönemi tanımlayan en önemli olgu küreselleşme sürecidir. Küreselleşme olgusu yeni bir yüzyılın kıyısında ekonomik ve sosyal değişkenler yanında politik aktörleri de köklü bir şekilde etkilemektedir. Bu stratejik dönüşüm ulusal rekabet stratejilerini değişime zorlamakta, piyasa stratejisi olarak kalite, maliyet ve teknolojik avantaj ön plana çıkmaktadır. Yüksek kalite, üstün teknoloji ve düşük maliyetli ulusal ekonomiler bu dönemin önemli ve güçlü oyuncuları olmakta, ulusal hükümetler düşük tarifeler ve vergi teşvikleri ile global işletmelerin ülkelerinde yatırım yapmaları için çabalamaktadırlar. Bu çalışma değişen dünyada Türkiye için yeni bir ulusal vizyon arayışlarını yansıtmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çalışma İlişkileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 50 |