BibTex RIS Kaynak Göster

21. YÜZYILDA TÜRKİYE'NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ

Yıl 2005, Sayı: 50, 849 - 865, 13.10.2010

Öz

Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu ile birlikte karma ekonomik bir
sanayileşme politikasını benimsemiş ve uygulamıştır. Yeni sanayi
politikasının temel amacı ise piyasa ekonomisi odaklı ve özel sektöre
dayanan, rekabetçi ve sürdürülebilir milli bir sanayiyi oluşturmak ve
ihracat kapasitesini arttırmaktır. Bu amaç doğrultusunda oluşturulacak
yeni sanayi politikası ile dışa açık bir sınai üretim yapısının
yerleştirilmesi, bölgeler itibariyle sanayileşmenin dengeli dağılımı ve
Anadolu'da yeni sanayi odaklarının ortaya çıkarılması, yerel
kaynakların harekete geçirilerek sınai üretimin bölgesel gelişme ve
kalkınma ile birlikte yürütülmesi, ekolojik dengeyi bozmadan
sanayileşmenin başarılması, ileri teknoloji kullanımının ön plana
çıkarılması sağlanacaktır.
Sanayimizin gelişip dünyada söz sahibi olması için en önemli
husus teknoloji etkinliğidir. Bu nedenle, küreselleşme eğilimlerinin
hızlandığı bu dönemde sanayi alanında bütün sektörler itibariyle ileri
teknolojilerin kullanımı zorunludur. Ülkemizin ihtiyacı olan ileri
teknolojileri özgün ürün tasarımlarına ve üretim yöntemlerine ulaşmak
için iyi işleyen bir Ar-Ge sistemini kurmak zorundayız.
İstikrar içinde büyümenin sağlanması, ekolojik dengeyi bozmadan
sanayileşmenin başarılması, uluslararası mal ve hizmet ticaretindeki
payımızın yükseltilmesi, piyasa ekonomisinin geliştirilmesi, daha esnek
bir emek piyasası ve modem teknoloji ile ekonomide toplam verimliliğin artırılması, sanayi ve hizmetler ağırlıklı bir istihdam yapısına
ulaştırılması, sonuç olarak refahın arttırılması ve yaygınlaştırılması,geleceğin Türkiye'sinin hedeflerini oluşturmaktadır.
Ayrıca KOBİ kültürüne sahip olan ülkemizde, KOBİ'lerin
desteklenmesine, yenilik yapabilme sistemlerinin geliştirilmesine ve bu
alanda girişimcilerin teşvik edilmesine özel önem verilmektedir.

Yıl 2005, Sayı: 50, 849 - 865, 13.10.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Diğer Yayınlar
Yazarlar

Ali Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Ekim 2010
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Coşkun, A. (2010). 21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi(50), 849-865.
AMA Coşkun A. 21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. Ekim 2010;(50):849-865.
Chicago Coşkun, Ali. “21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ”. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, sy. 50 (Ekim 2010): 849-65.
EndNote Coşkun A (01 Ekim 2010) 21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 50 849–865.
IEEE A. Coşkun, “21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ”, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, sy. 50, ss. 849–865, Ekim 2010.
ISNAD Coşkun, Ali. “21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ”. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 50 (Ekim 2010), 849-865.
JAMA Coşkun A. 21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. 2010;:849–865.
MLA Coşkun, Ali. “21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ”. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, sy. 50, 2010, ss. 849-65.
Vancouver Coşkun A. 21. YÜZYILDA TÜRKİYE’NİN SANAYİ VE KOBİ STRATEJİLERİ. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. 2010(50):849-65.