Bu çalışmada Türkiye imalat sanayiinin yapısı incelenmektedir. İmalat sanayiindeki firmaların büyük çoğunluğu oligopolistik yapı içinde faaliyette bulunmaktadır. Yoğunlaşma düzeyleri de bu yapının bir göstergesi olarak kabul edilmektedir. İmalat sanayiine ait yoğunlaşma rakamlarına bakıldığında, 84 alt sektörün yalnızca 20 tanesinin rekabetçi ortamda faaliyette bulundukları görülmektedir. Bu makalede, 2000 yılı Türkiye imalat sanayiine ait analizde, yoğunlaşmayı etkileyen unsurlar araştırılmıştır. Ölçek ekonomileri ve reklam harcamalarının yoğunlaşmayı belirlemede önemli rol oynadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Diğer Yayınlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 50 |